Gå til innhold

Skrytearena for milliardærbarn

Delvis

Anbefalte innlegg

Ahh. snikksnakk. Slike er ikke verdt å forsvare eller unnskylde med noen ting.

Ingen som er såpass at de bare kan si noe sånt som: "helt enig! slikt er bare søppel som skulle

hatt seg omgang god gammeldags pryl og vassgraut på bordet til de lærte seg vett!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er denne eliten som stiller over samfunnet og har rett til å si hva folk kan skryte av og ikke?

Finnes disse her på diskusjon.no og kan jeg komme i kontakt med de? Er noen ting jeg vil skryte av, men usikker på om det er sosialt akseptert så litt oppklaring hadde vært kjekt.

Poeng: Det blir for dumt å sette seg på sin høye hest og snakke nedlatende om hva folk måtte bruke penger på. Det kan hende du hadde v algt annerledes med dine penger, men du er ikke de, så hvorfor bry deg ?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi kan vel bare konstatere (som ventet egentlig) at her florerer mange av samme ulla, altså slike med tilbøyelighet og holdning til å bli

lik de rike drittungene.

Vet jo det fra før, og kjenner sorten: Tilbakelente kundebehandlere med motesveis, glatte tryner, velformede blanke øyne og hvit skjorte, som bare kommer med tillærte kunstige høflighetsfraser, men mener kundene selv må vite og skjønne alt på forhånd. De skal ikke gidde å informere og hjelpe med noe.

Ja ja takk for besøket. Nøff said :cool:

Lenke til kommentar

Det spiller en rolle, i og med at det dreier seg om vidt forkjellig omfang. Champagne, spesielle luksusbiler/klær osv gir liten og ingen betydningsfull verdiskapning.

På hvilken måte bidrar økonomien til selskaper og ansatte som produserer luksusvarer mindre til verdiskapning enn selskaper som produserer andre varer? Dette må du virkelig forklare.

Lenke til kommentar

Det spiller en rolle, i og med at det dreier seg om vidt forkjellig omfang. Champagne, spesielle luksusbiler/klær osv gir liten og ingen betydningsfull verdiskapning.

På hvilken måte bidrar økonomien til selskaper og ansatte som produserer luksusvarer mindre til verdiskapning enn selskaper som produserer andre varer? Dette må du virkelig forklare.

På den måten at det alltid( tross alt) vil være et så smalt og skiftende market ift det almenn-konsumerende, at det ikke har nevneverdig betydning i den sammenheng.

Lenke til kommentar

Du er bare misunnelig du Delvis. Det er innlysende. Hadde du hatt veldig mye penger, så ville du gjort alt så veldig annerledes, sier du. Du skryter da på en måte av deg selv: Jeg ville vært så mye bedre dersom jeg hadde hatt penger. Dermed tror jeg ikke det ville vært tilfellet dersom du faktisk hadde hatt penger. :)

Neii.. ok, nei jo altså, det er som man sier en 'menneskerett å tro hva man vil'. Om jeg er misunnelig må jeg faktisk tenke over, er litt usikker på det. :hmm:

Men skulle ikke hatt noe i mot å ha en del penger, og pleier heller ikke klandre hverken Bill Gates, Olav Thon eller Trygve Hegnar. De er forsåvidt greie eksempler på at det går an oppføre seg skikkelig, være nøysomme og ha respekt for verdier og hvordan man hanskes med dem.

Har alltid sett litt opp til sånne folk, og har stor sans for hvertfall Bill Gates og det han gjør. Virkelig et eksempel til etterfølgelse for andre rikfolk :)

Lenke til kommentar

Du er bare misunnelig du Delvis. Det er innlysende. Hadde du hatt veldig mye penger, så ville du gjort alt så veldig annerledes, sier du. Du skryter da på en måte av deg selv: Jeg ville vært så mye bedre dersom jeg hadde hatt penger. Dermed tror jeg ikke det ville vært tilfellet dersom du faktisk hadde hatt penger. :)

Neii.. ok, nei jo altså, det er som man sier en 'menneskerett å tro hva man vil'. Om jeg er misunnelig må jeg faktisk tenke over, er litt usikker på det. :hmm:

Men skulle ikke hatt noe i mot å ha en del penger, og pleier heller ikke klandre hverken Bill Gates, Olav Thon eller Trygve Hegnar. De er forsåvidt greie eksempler på at det går an oppføre seg skikkelig, være nøysomme og ha respekt for verdier og hvordan man hanskes med dem.

Har alltid sett litt opp til sånne folk, og har stor sans for hvertfall Bill Gates og det han gjør. Virkelig et eksempel til etterfølgelse for andre rikfolk :)

You got to be kidding me. Hegnar er en kapitalistisk nisse med èt mål for øye, mer penger, koste hva det koste vil.

Thon bygger ut de jævla kjøpesentrene sine som kreftsvulster, uten noe respekt for lokale bedrifter som sakte men sikkert dør ut.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Ok, kanskje ikke de beste eksempler akkurat de to da, men man skjønner vel prinsippet hva jeg vil fram til.

De er hvertfall ikke sånne som Røkke og Stordalen da, for å si det sånn. De holder seg til det rent forretningsmessige, og går ikke rundt

og flotter seg med hva de har og gjør med penger privat.

Lenke til kommentar

Ingen som er såpass at de bare kan si noe sånt som: "helt enig! slikt er bare søppel som skulle

hatt seg omgang god gammeldags pryl og vassgraut på bordet til de lærte seg vett!"

Jeg tror du prøvde å svare meg men det du skriver gir simpelthen ingen mening. Kan du være så snill å prøve igjen, litt mer forståelig.

Lenke til kommentar

Jeg tror du prøvde å svare meg men det du skriver gir simpelthen ingen mening. Kan du være så snill å prøve igjen, litt mer forståelig.

Nei det var ikke til deg, det var innlegget før det. Ditt kom bare tilfeldigvis mellom da det ble postet sekunder før jeg postet den kommentaren.

Lenke til kommentar

Rike barn skryter av luksus og skyhøye regninger i sosiale medier.

Det er sånn at man får lyst å hente hagla altså :devil:

Hva pokker er det du sutrer over?

Du trekker fram fattige mennesker som sulter i hjel for å rettferdiggjøre deg selv.

SKAM DEG!

Disse rike barna bidrar til gode penger i kassa for diverse etablissement og bedrifter. Mer penger i omløp bidrar til økt verdiskaping, flere arbeidsplasser og ergo mindre fattigdom på sikt. De har forresten rett til å bruke penger på hva de vil og ha den livsstilen de vil uten at en som du har noe du skulle ha sagt over det.

Jeg er villig til å vedde på at du bryr deg like lite om fattige mennesker som sulter i hjel som den vanlige mannen i gata. Du bare oser misunnelse ovenfor disse rikingene og deres luksusliv (som andre her allerede har vært inne på).

Frister faktisk å lete fram ei hagle iblant, ja..

Nøff said :cool:
Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Enda en overfladisk lettvekter. Jaja, tipper du ikke er særlig gamle karen og lite tørr bak øra :sleep:

Siden du ikke vet bedre tar jeg det for gitt at det er deg selv du snakker om.

Du er en trist type, du. Patetisk.

Jeg tror faktisk at det sitter en voksen fyr bak tastaturet jeg. En sånn uten utdannelse, og grunnleggende forståelse for samfunn og økonomi. En av de som tror verdiskapning er å jobbe overtid på fabrikken. Så han er kanskje ikke trist og patetisk, men uvitende, og da fremstår han som nettopp patetisk.

Hadde jeg vært søkkrik hadde jeg også hatt feriehus og leiligheter over hele kloden, jeg også ødslet penger. Penger er til for å enklere definere verdien av en ressurs, så penger i seg selv er verdiløse. Det er ressursene man kan anskaffe med dem som er verdt å ha. Dom Perignom er en knapphetsressurs, og skal du ha, må du kjøpe nå.

Lenke til kommentar

Økomomiske eksperter har påpekt sløseriet hos styrtrike unge Amerkanere som faktor i den negative utviklingen.

Men hovedpoenget er at dette var snakk om rikmannsunger, som ikke selv har gjort noe for å oppnå disse verdiene. Og så likevel skryte, ja.. som sagt det var en menings-ytring fra min side.

Lenke til kommentar

Økomomiske eksperter har påpekt sløseriet hos styrtrike unge Amerkanere som faktor i den negative utviklingen.

Men hovedpoenget er at dette var snakk om rikmannsunger, som ikke selv har gjort noe for å oppnå disse verdiene. Og så likevel skryte, ja.. som sagt det var en menings-ytring fra min side.

Det er hyperinflasjon i ekspert,så det tror jeg du må utdype.

Hvilken negativ utvikling? Salget av brukte tannbørster i Al-Obeeyd?

Det at styrtrike mennesker bruker penger er faktisk veldig sunt for økonomien. Da fordeler man pengene til noen som trenger dem. Det er kanskje uheldig for USA at man tar pengene ut av landet, aller helst burde man kjøpt noe som skapte arbeid i nasjonen, men det er langt bedre enn at pengene står på en konto i Sveits.

Hvem bryr seg om de har fortjent pengene? Hvordan endrer det situasjonen i noen grad? Jeg skal love deg at få har bedre forståelse for økonomi og pengers betydning enn de "bortskjemte rikmannsbarna". Det at man må jobbe for pengene for å forstå er et syn så foreldet at Taylorisme virker fremstår som den nordiske modellen.

Lenke til kommentar

Utviklingen som var med å skape finanskrisen. Pengesløseriet blant unge i bank og finans var enormt.

Når en ikke ærlig har fortjent pengene, passer det seg heller ikke å skryte av å ødsle dem bort. Det dreier seg om holdninger og usmakelighet. Og stå flre og skryte på toppen, nærmest som å håne de fattige.

Men det må man pent passe på holde munn om å kritisere, ikke sant liksom? Nei. Ikke denne gutten, jeg er ikke redd for å stikke hånda i et vepsebol ( traff visst et her tydeligvis ) :roll:

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Utviklingen som var med å skape finanskrisen. Pengesløseriet blant unge i bank og finans var enormt.

Når en ikke ærlig har fortjent pengene, passer det seg heller ikke å skryte av å ødsle dem bort. Det dreier seg om holdninger og usmakelighet. Og stå flre og skryte på toppen, nærmest som å håne de fattige.

Men det må man pent passe på holde munn om å kritisere, ikke sant liksom? Nei. Ikke denne gutten, jeg er ikke redd for å stikke hånda i et vepsebol ( traff visst et her tydeligvis ) :roll:

Du trenger ikke passe deg for din egen del, rike og vellykkede er kanskje den tryggeste gruppen å rakke ned på her til lands så den åpenbare selvtilfredsheten du nå føler over å være "litt rebelsk" er nok temmelig malplassert. Men flott at du ikke er redd, det ville jo tross alt vært temmelig trist.

Ellers så var det vell langt fra unge rike sitt pengesløseri som førte til finanskrisen, men det er for såvidt en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Kritiser alt du orker, for all del ikke hold munn. Ei heller forvent at alle skal være enige med deg, da er best å holde munn. Jeg er lett å misforstå. Jeg elsker å diskutere, for å diskutere.

Jeg tror aldri det er en hensikt å vise at man har mye, det er bare gøy å ha mye. Hvis du kan velge;

Penthouse på Manhattan, eller småbruk i odalen?

Ferrari eller Toyota Aygo i garasjen?

Dette er realiteten for disse menneskene, de trenger ikke ta hensyn til annet enn hva vil jeg?

Menneskets matrielle ønsker er umettelige, nok er mer.

EDIT:

Forbruket blandt de rikeste i verden er ikke problemet. Det er når de skal ha flere ressurser vi får finanskrise.

Les litt om boligmarkedet i USA, og lånesituasjonen, da spesielt et andre hus.

Man kunne lett belåne 99% på et annet hus. Det skaper problemer.

Endret av OJ Doe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...