dup Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hei, Jeg har omsider fått bestilt meg en ny bærbar, og valget falt på en Asus N56VZ. I tillegg har jeg bestilt en SSD disk av type Crucial m4 256 GB, som jeg tenkte å sette inn i stedet for snurredisken som kommer med maskinen. Jeg har aldri gjort dette før, så tenkte å være litt føre var, og høre om dere har noen tips til hvordan dette skal gjøres, slik at jeg unngår nybegynnerfeil. Er det noe spesielt jeg må tenke på? Forstod det slik at man ikke trenger noe ekstrautstyr, at man bare skal kunne koble til der den gamle disken stod. Jeg må kanskje få kopiert ut recovery og drivere fra den gamle disken, hvordan gjøres dette? Er det noe annet av drivere etc som jeg må legge inn etter å ha lagt inn SSD disken? Maskinen kommer med Windows 7 Home installert. Er det mulig å installere fra en clean versjon og bruke nøkkelen som kommer med? Noe annet? -Dupp Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Gratulerer med ny maskin! Jeg har hatt denne selv i et par måneder og er svært fornøyd med ytelse og utseende. Diskbytte på N56VZ er svært enkelt; ta ev en gummiknott og fjern en skrue, deretter er det bare å skyve av lokket som dekker disken. Nødvendige drivere ligger på DVD-en som fulgte med maskina. Jeg kjørte selv ut gjenopprettingsdisker til ISO-filer på annen harddisk med den medfølgende programvaren, men jeg har vel strengt tatt ikke behov for disse. Det er fullt mulig å kjøre clean install og gjenbruke nøkkelen som medfølger. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 som du ser virker det veldig lett ut, jeg vet ikke om det er recovery partisjon eller DVD på denne, men er mulig å overføre ja søk etter Paragon Migrate OS to SSD eller lag en rekovery dvd. Lenke til kommentar
dup Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Supert! Takker for svar! Dette ser jo ut som en grei jobb, så da skal jeg nok klare det. Da er det bare å håpe at pakken kommer i morgen. I skrivende stund ryker det av tastaturet på denne, så kanskje på tide å bytte pc (og skru av denne...) Lenke til kommentar
dup Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Et lite spørsmål til angående clean installering av windows 7 Home. Jeg tenkte å installere fra en minnepenn, som er av type usb 2.0. På Asus maskinen er det kun 3.0 porter. Vil dette være et problem i forhold til drivere? Eller vil det kun være et problem hvis jeg hadde brukt minnepenn med 3.0 standard? Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 USB 3.0 er bakoverkompatibel, så du kan trygt bruke USB2.0-minnepennen din. Lenke til kommentar
dup Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Da har jeg fått satt inn ssd disk og installert Windows 7, og lagt inn det meste av jeg trenger av drivere. Men det ser ut til at jeg mangler en driver, og jeg greier ikke å finne ut av det, selv etter en del googling. Under device manager er det en enhet jeg ikke har driver til: PCI Simple Communication Controller Noen som vet hva jeg må legge inn her? Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Prøv å installer driver for Intel Management Engine på nytt. Hvis denne driveren ikke installerer seg skikkelig, kan man få den "feilen" du beskriver. Jeg måtte reinstallere denne driveren på min Samsung 700Z7C da jeg tok en clean install. Lenke til kommentar
dup Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Takk for tipset, ::2R::! Det fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå