Joachim_F Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Gamle OnLive er nedlagt, og overtatt av et nytt selskap. Les hele saken Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg er rimelig imponert over teknologien. Men utvilsomt det største problemet med cloud gaming er at man faktisk aldri kan være 100% sikker på om spillene dine er der i morgen. Man kan tenke seg et worst-case scenario hvor man baserer seg kun på én distribusjonsplattform og har kjøpt haugevis av spill til 500 kroner stykket. Plutselig en dag er selskapet bak konkurs med milliardgjeld, nettsiden stenges og du sitter der uten noe tilbake. Eneste jeg ville tatt sjans på her er månedsabonnement uten binding á la Spotify. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Haha. Må le litt som (kanskje fremdeles) på står at Onlive skal ta over for alle konsoller neste torsdag. Dette viser bare at det er ikke så enkelt som bl.a Peter Moore vil ha det til. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg vil ha min egen private "OnLive" server hjemme. En kraftig gamerpc i boden/kontoret, og en helt ålreit laptop (les: den jeg vurderer å bytte ut) til å spille på. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Det kan du. Sjekk ut noe som heter StreamMyGame som er en softwareløsning hvor du setter opp egen server og klient. Har ikke prøvd det selv, så vet ikke hvor bra det funker i praksis med tanke på latency etc. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Det kan du. Sjekk ut noe som heter StreamMyGame som er en softwareløsning hvor du setter opp egen server og klient. Har ikke prøvd det selv, så vet ikke hvor bra det funker i praksis med tanke på latency etc. Takker og bukker. Jeg skal finlese den. Kanskje jeg kan kjøpe en stasjonær istedet for den bærbare likevel... Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg er ikke spesielt overrasket. Dette burde være et varsko til alle som ukritisk fronter sky-tjenester. Den usikkerheten brukere har ved å ikke vite hva som skjer med innholdet rundt neste sving kombinert med den generelle usikkerheten vi har på internett demonstrerer de åpenbare utfordringene dersom skyen skulle ende opp med å dominere. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Fikk alltid en rar delay/form for lagg når jeg skulle forsøke OnLive-spilling. Det ble forstyrrende i de fleste typer spill. Forsinkelse på når du begynner å svinge i et bilspill osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå