Gå til innhold

Hjelp med valg av komponenter til gaming-PC

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe ny PC, og må ta noen harde valg i forhold til lydkort og skjermkort.

PCen jeg tenker på kan leveres med:

• 1 GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 555 + Sound Blaster XFi Titanium PCie card

eller

• x2 1 GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 555 SLI (evt 1.5 GB GTX 660) + Integrated HDA 7.1 Dolby Digital...

Vurderer også

• 4 GB NVIDIA GeForce GTX 690 + Integrated HDA 7.1 Dolby Digital. Men dette alternativet koster også mye mer da...

Har dere noen anbefalinger?

Dette er en Alienware PC fra Dell så jeg betaler nok en god del mer enn det jeg behøver, men den var den eneste Pcen jeg kunne finne der mine krav ble mer eller mindre oppfylt. Har dere noen anbefalinger i forhold til gaming PC?

Budsjett:

20-25000 kr

Krav:

minst 1 GB VRAM, helst 2 eller mer

minst 8 RAM

IntelCore i7, 4 kjerner eller mer fra 3.0 Ghz

dual hard drive SSD + SATA

Det er ikke aktuelt å bygge en selv.

Tusen takk for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller kjøpt:

Stasjonær:

Skal du sløse bort penger er nok: THOR Alda - Intel i7-3770K - 16GB - 120GB SSD & 2TB - 2x Nvidia GTX680 - W7HP bedre kjøp.

Hvorfor trenger du lydkort? Er du lydentualist eller driver du med lydopptak/produksjon? Om du ikke gjør det holder som regel intel lydkort mere en nok for de fleste. Så skal du først kjøpe bedre bør du vurdere bedre høytallere en logitech og creative.

Bærbar:

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for svar

Ja jeg holder på med lydopptak, og bilderedigering av filer i størrelse på flere GB og min nåværende PC klarer ikke å holde tritt.

Jeg får dekket en god del av PCen gjennom jobben og har litt til overs så jeg tenkte jeg skulle spandere litt ekstra på meg selv iforhold til å spille spill.

Ja, Thor virker som et mye bedre alternativ. Er det mulig å oppgradere Thor med lydkort skulle det vise å bli nødvendig?

Lenke til kommentar

Ellers ser man på:

thor_jords_v2_-_intel_i5-3570k_-_8gb_-_2tb_-_nvidia_gtx670_-_w7hp-20830516-xtra7.jpg

Så et micro ATX hovedkort som (MSI H77MA-G43 H77) er kanskje litt lite her å få plass til lydkort.

Så du kan jo alltid høre med CDON eller andre steder om hva de tilbyr, jeg ville heller valgt ASUS P8Z77-V hovedkort istedenfor og en bedre kjøler f.eks minimum Cooler Master HYPER 212 EVO.

Edit glemte å nevne du vil trenge større ATX miditower kabinett. Siden cdon bruker micro ATX kabinett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du trenger vel ikke større hovedkort om du klarer deg uten PCI-E lydkort.

Angående intel kjølen er de fleste bortsett fra "INTEL High Performance Liquid Cooling for Socket-LGA1155, LGA1156, LGA1366 and LGA2011, Boxed" søppel.

Men om du ser prisforskjellen mellom vannkjølingen til intel og Noctua NH-D14 billigst mulig så er noctua langt bedre. Så det er for å ha litt å gå på med tanke på overklokking samt mindre støy.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja man kan bytte cpu kjøler.

Men da bør man har åpen bakplate for å feste skruene/mutterne på baksiden av kabinettet:

CoolerMaster_Elite430_backplate.jpg

Ellers må du nok i de fleste tilfeller ta ut hele hovedkortet for de fleste gode CPU kjølerne.

Intel kjølerene slipper du dette men til gjengjeld er de vanskelige å feste.

Lenke til kommentar

Golm, ja dette ser også bra ut. komplett.no har mer frihet i forhold til valg av komponenter.

Ser at både CDON.com og komplett.no tilbyr service på henholdsvis 2 og 3 år. Noen som vet hvor god den servicen er?

Jeg har tidligere sverget til NVIDIA med tanke på skjermkort, men hvordan måler kortene komplett.no tilbyr (xfx, saphire osv) mot NVIDIA?

Lenke til kommentar

Jepp, men ser at komplett.no også tilbyr i7 for begge forslagene til Golm

btw

Ser at komplett prøver å selge crossfire, men det er vel mer enn nok med f.eks

1 enkelt XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "BLACK - Dual Fan -DD", DVI, 2xmini-DisplayPort, HDMI, 1000MHz

for å kunne kjøre de fleste spill på beste innstilling?

Og heller bruke de pengene på bedre kabinett, kjøler, prosessor, hovedkort?

Endret av Perdurabo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...