Perdurabo Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hei Jeg skal kjøpe ny PC, og må ta noen harde valg i forhold til lydkort og skjermkort. PCen jeg tenker på kan leveres med: 1 GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 555 + Sound Blaster XFi Titanium PCie card eller x2 1 GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 555 SLI (evt 1.5 GB GTX 660) + Integrated HDA 7.1 Dolby Digital... Vurderer også 4 GB NVIDIA GeForce GTX 690 + Integrated HDA 7.1 Dolby Digital. Men dette alternativet koster også mye mer da... Har dere noen anbefalinger? Dette er en Alienware PC fra Dell så jeg betaler nok en god del mer enn det jeg behøver, men den var den eneste Pcen jeg kunne finne der mine krav ble mer eller mindre oppfylt. Har dere noen anbefalinger i forhold til gaming PC? Budsjett: 20-25000 kr Krav: minst 1 GB VRAM, helst 2 eller mer minst 8 RAM IntelCore i7, 4 kjerner eller mer fra 3.0 Ghz dual hard drive SSD + SATA Det er ikke aktuelt å bygge en selv. Tusen takk for alle svar :-) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Ville heller kjøpt: Stasjonær: THOR Jords v.2 - Intel i5-3570K - 8GB - 2TB - Nvidia GTX670 - W7HP og lagt til Samsung 830 128 GB SSD. Skal du sløse bort penger er nok: THOR Alda - Intel i7-3770K - 16GB - 120GB SSD & 2TB - 2x Nvidia GTX680 - W7HP bedre kjøp. Hvorfor trenger du lydkort? Er du lydentualist eller driver du med lydopptak/produksjon? Om du ikke gjør det holder som regel intel lydkort mere en nok for de fleste. Så skal du først kjøpe bedre bør du vurdere bedre høytallere en logitech og creative. Bærbar: Multicom Kunshan P150E 15.6" Endret 20. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Perdurabo Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Takk for svar Ja jeg holder på med lydopptak, og bilderedigering av filer i størrelse på flere GB og min nåværende PC klarer ikke å holde tritt. Jeg får dekket en god del av PCen gjennom jobben og har litt til overs så jeg tenkte jeg skulle spandere litt ekstra på meg selv iforhold til å spille spill. Ja, Thor virker som et mye bedre alternativ. Er det mulig å oppgradere Thor med lydkort skulle det vise å bli nødvendig? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Ja, det er mulig. Vil jo da anbefale et eksternt usb- eller fw-lydkort beregnet på opptak. Finnes en haug med forholdsvis billige 2-kanalskort (2 inn, 2 ut, pluss evt midi). Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Ellers ser man på: Så et micro ATX hovedkort som (MSI H77MA-G43 H77) er kanskje litt lite her å få plass til lydkort. Så du kan jo alltid høre med CDON eller andre steder om hva de tilbyr, jeg ville heller valgt ASUS P8Z77-V hovedkort istedenfor og en bedre kjøler f.eks minimum Cooler Master HYPER 212 EVO. Edit glemte å nevne du vil trenge større ATX miditower kabinett. Siden cdon bruker micro ATX kabinett. Endret 20. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Perdurabo Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Kan alltids bruke den gamle PCen til lydopptak. Er et større hovedkort nødvendig med tanke på oppgradering? Er kjøleren som følger med Thor Alda ikke god nok? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Du trenger vel ikke større hovedkort om du klarer deg uten PCI-E lydkort. Angående intel kjølen er de fleste bortsett fra "INTEL High Performance Liquid Cooling for Socket-LGA1155, LGA1156, LGA1366 and LGA2011, Boxed" søppel. Men om du ser prisforskjellen mellom vannkjølingen til intel og Noctua NH-D14 billigst mulig så er noctua langt bedre. Så det er for å ha litt å gå på med tanke på overklokking samt mindre støy. Endret 20. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Perdurabo Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Ok, men det er fult mulig å bytte ut denne hvis behovet skulle merke seg senere? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Ja man kan bytte cpu kjøler. Men da bør man har åpen bakplate for å feste skruene/mutterne på baksiden av kabinettet: Ellers må du nok i de fleste tilfeller ta ut hele hovedkortet for de fleste gode CPU kjølerne. Intel kjølerene slipper du dette men til gjengjeld er de vanskelige å feste. Lenke til kommentar
Golm Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) http://www.komplett....gSystemId=10674 vile kjøpt dene her, du får mye mer får pengene en en Alienware. hvis du trenger bedre kan du gå for dene http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10560 begge pcene kan du ta i forskjellige deler, og begge leveres byggd. Endret 20. august 2012 av Golm Lenke til kommentar
Perdurabo Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Golm, ja dette ser også bra ut. komplett.no har mer frihet i forhold til valg av komponenter. Ser at både CDON.com og komplett.no tilbyr service på henholdsvis 2 og 3 år. Noen som vet hvor god den servicen er? Jeg har tidligere sverget til NVIDIA med tanke på skjermkort, men hvordan måler kortene komplett.no tilbyr (xfx, saphire osv) mot NVIDIA? Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg ville valgt cdon sin framfor komplett sin. Siden du skal drive med litt bilderedigering er i7 et mye lurere valg enn en i5! Lenke til kommentar
Perdurabo Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Jepp, men ser at komplett.no også tilbyr i7 for begge forslagene til Golm btw Ser at komplett prøver å selge crossfire, men det er vel mer enn nok med f.eks 1 enkelt XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "BLACK - Dual Fan -DD", DVI, 2xmini-DisplayPort, HDMI, 1000MHz for å kunne kjøre de fleste spill på beste innstilling? Og heller bruke de pengene på bedre kabinett, kjøler, prosessor, hovedkort? Endret 20. august 2012 av Perdurabo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå