tomitob Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hei, Jeg fikk min Huawei U8860 Honor ødelagt her om dagen, og trenger en ny smarttelefon. Jeg har et budsjett som ikke strekker seg lenger enn 3000, men jeg er veldig fornøyd hvis jeg får noe billigere. Jeg har studert markedet litt. Viktige elementer er relativt godt kamera, god musikkspiller, minnekortslot. Jeg har funnet disse aktuelle kandidatene: Huawei Ascend P1, ca. 2800 Samsung Galaxy S2, ca 2800 LG 2x, som nå er på tilbud for 2000 Jeg lurer på hva folk tenker om disse, og hvorvidt det er andre gode alternativer. Både LG'en og Samsung'en er forrige års modeller, men de er mest sannsynlig kapable nok for mitt bruk. Samtidig lurer jeg på om Huaweien, i kraft av å være årets modell, er dem overlegne. LGen er jo en del billigere (men har hørt at den kanskje ikke får ICS, som jo er kjipt). Andre tips og triks mottas med stor takknemlighet. Tomas Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 LG 2x har jeg stort sett ikke hørt annet enn negative ting om, spesielt satt opp mot S2. Hvis den ikke får ICS er vel det grunn nok i seg selv til å ikke velge telefonen. Ryktene sier vel også at S2 skal få 4.1 "Jelly Bean" senere i år. P1 vs. S2 er vel i det store og hele: -4 gb internminne vs. 16 (/32) gb -225 ppi vs. 194 ppi (P1 har høyere oppløsning, begge har amoled) -Tynnere, smalere, tyngre og såvidt lengre enn S2. -Stock ICS vs. TouchWiz ICS. Hvordan P1 er i bruk vet jeg ingenting om eller hva slags rykte den har mtp byggekvalitet o.l. Lenke til kommentar
tomitob Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Takk for svar, Feh. Kjenner du til andre aspekter å bry seg om når man velger mellom dem? Er det evt. andre telefoner som er sammenliknbare som er gode valg? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Egentlig ikke Får du tak i S2 til 2800 kr vil jeg si det er et knakende godt tilbud. Lenke til kommentar
Quaec Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg er veldig fornøyd med min Xperia Arc S, som også var en konkurrent til S2. Arc S tar bedre(etter min mening) enn S2, har bedre lyd og ser(for min del) litt finere ut. Drøyt 2200 kr på Elkjop.no / lefdal.com. Huawei Ascend P1 og Optimus 2X har jeg i det siste hørt mye negativt om. 2X får ikke ICS, imotsetning til S2, Arc S og Ascend P1. Men P1 skal ha et par store bugs. Eventuelt er Xperia P(årets modell) en fin og bra modell som er like god som S2, koster like mye, tar bedre bilder og har ikke Touch Wiz-dritten til Samsung. Lenke til kommentar
tomitob Skrevet 23. august 2012 Forfatter Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Takk, Quaec. Jeg ser på Sony'en nå, og den går for 2000 på Lefdal, som virker som en veldig god pris! S2 koster helt opp i 3000 akkurat nå, så vurderer egentlig Sony'en mer akkurat nå. Men er det andre ting jeg må tenke på ved Sony'en? Antar den ikke er fullt like rask, men du mener den er mer enn god nok? Jeg antok at Dual Core (Samsung) vs Single Core (Sony) har litt og si, og mens Samsung har 1gb ram, har Sony kun 512 MB. Er ikke dette relativt avgjørende? Og Samsungen har (hvertfall spec-wise) bedre kamera? Setter stor pris på svar Et mer spesifikt spørsmål: Er det så irriterende jeg er redd for med høytaleruttak på siden? Endret 23. august 2012 av tomitob Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg hadde ikke vurdert Arc S i slutten av 2012. Den har vesentlig dårligere CPU, 320 mb vs. 13 GB ledig internminne osv. Da hadde jeg heller lånt eller brukt en gammel telefon og spart opp. Xperia P og S2 er ganske like på specs og har mer konkurrerende specs. De 700/1000 kronene du må opp fra Arc S til Xperia P/S2 er vel verdt det, men jeg mener fortsatt S2 er det beste kjøpet. Det er ikke uten grunn at den har solgt som pinnekjøtt i juletia. Grunnen til å styre unna Sony er fordi de har vist seg elendige på oppdateringer. S2 fikk ICS i mars i år og vil se JB (jelly bean) senere i år. Til Xperia P rulles ICS oppdateringen ut i disse dager, altså 5 måneder senere. I tillegg har veldig mange store problemer med å få oppdatert telefonene sine. Ang. TouchWiz så er ikke dette like merkbart i ICS som tidligere og skal være enda mindre av det i Jelly Bean. Jeg mener fortsatt HTCs Sense er det beste, men jeg ble positivt overrasket når jeg fikk S3. Det er egentlig bare den visuelle stilen jeg ikke finner like appelerende som Sense, men funksjonalitetsmessig er begge veldig gode skall. Hvordan Timescape er i forhold til de to kan jeg dog ikke uttale meg om. Altså, du får hva du betaler for uansett og du må selv vurdere hva slags kompromisser du vil ta. Har du muligheten til å spare bittelitt så gå for S2. Det er en knallbra telefon og Samsung er seriøse når det kommer til support og oppdateringer i motsetning til Sony. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå