RayJay Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Bor i en leilighet som ikke har sitt eget telefonuttak. Utleieren min bor rett under meg, så jeg bruker internettet hans. Men nå vurderer jeg å skaffe meg mitt eget nett. Må det trekkes ledninger fra hans leilighet og opp til meg eller må det legges helt nytt? Er dette vanskelig? Dyrt? Jeg regner med noen folk her inne har erfaring med dette. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Du lever jo ikke på nittitallet. Vurdert trådløst? 4G fra Telenor eller NetCom, eller ICE. Stiller du store krav til hastighet? Sjekk dekningskart fra Telenor, NetCom og ICE for å se dekningen der du bor. Endret 19. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Om jeg ikke husker feil dekker Telenor legging av kabel til leilighet om det koster under 5000. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Nå sier ikke du så veldig mye om hva slags ledninger du baserer deg på (fiber/telefonpar/TV-koax). Når det gjelder det gamle telenettet, ble det minst lagt en 2-par til ett hus, dvs at om eieren bruker ei linje, er det ei linje igjen ledig. Om ikke han bruker den andre til noe annet, som er tvilsomt. Når det gjelder fiber, er det fullt mulig å blåse flere fiber i samme en-løper. Koax-kabel (GET), er jeg faktisk litt usikker på, men tviler på at det er problem å dele dette også. Med disse overstående momentene må du legge egen ledning til inntakspunktet til huset (noe som er veldig vanlig måte å gjære det på) Men det er jo fullt mulig å legge opp enda en kabel utvendig til bare deg, men dette blir nok dyrt så er vel sansynlig ikke god løsning økonomisk. Er usikker på kostnader ellers, men regner med at det ellers er fast tilkoblingsavgift pluss evt. modem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå