Gå til innhold

To spørsmål. Hvilken Denon-reciever til Dali909, og hvilken Bluerayspiller har god lyd på cd?

Anbefalte innlegg

Spørsmål 1:

Jeg har i dag NAD319 og Dali 909. Vurderer å kjøpe en suroundreciever brukt. Tenker på Denon sine, da jeg vet disse er bra.

Hvilken serie bør jeg minimum gå for? Jeg ønsker en forsterker som lett klarer å dra Dali 909. Min steroforsterker har 2x125W 8 Ohm

Spørsmål 2:

Hvilken Bluerayspiller bør jeg gå for? God lyd er viktig, men tenkte jeg skulle kjøpe en Bluerayspiller i stedet for cd-spiller. Den skal med andre ord fungere som cd-spiller i tillegg til dvd og blueray.

Helst noe innenfor prisrammen til en familiefar som bruker det meste av inntekten på familien :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Komplett har Pioneer sin VSX-922 meget billig. Denne er verdt alle pengene sine. Trenger daliene mer kraft, så tror jeg den støtter biamping, hvis høytallerene har mulighet for dette.

Når det kommer til BD spiller så er det for meg kun ett eneste valg som gjelder OPPO.

Beste bilde på blu-ray under 10.000,-, absolutt best bilde fra DVD. Kan streame innhold fra nettverk.

Selve innmaten brukes i hauger av andre spillere, enkelte koster opp mot 30.000,-. Norske Electrokompaniet sin BD spiller er en OPPO BDP-93 med bedre analog del.

Har selv BDP-93. Kjørte en test med forgjengeren BDP-83 på CD avspilling både digitalt og analogt mot min Marantz CDspiller SA8003 (7500,-) koblet mot Marantz forforsterkeren min AV8003 (35.000,-). Og selv om den var den dårligste av disse, så var det minimal forskjell. BDP-93 er hakket bedre enn BDP-83.

Spilleren koster ferdig chipet for sonefrihet (altså for å kunne spille av norske/EU disker) ca 4500,-. Da importerer du den selv direkte fra Amazon.com (ferdig momset levert på døren), og chip fra bluraychip.dk. Chipen er meget enkel å montere, så lenge man ikke har 12 tommeltotter.

Spilleren kan også kjøpes med norsk garanti og ferdig chippet, men koster da rundt 6000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...