Gå til innhold

Elektro eller Teknisk kybernetikk?

cod4

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet inn på elektro i NTNU. Det er første året mitt og jeg kommer rett fra VGS.

Jeg hadde elektro som førstevalg, men nå fikk jeg litt lyst til å gå over til Teknisk kybernetikk. Det hørtes spennende ut å lage ting som kan "Tenke" selv.

Det jeg lurer på om jeg bør bytte. Jeg synes begge er spennende og jeg blir ikke lei meg om jeg utdanner meg i elektro eller kybernetikk.

Hvordan er jobbmulighetene i begge studiene? Hva er det jeg kan som for eksempel jobbe med etter utdanning. og hva er sånn ca startlønna på jobbene?

Jeg trenger hjelp veldig fort slik at jeg får større sjanse for å få søknaden godkjent om jeg bestemmer meg for å gå over :p

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.ntnu.no/itk/studieinformasjon/studieinformasjon

http://www.ntnu.no/teknostart/start/teknisk_kybernetikk

I den første kan du vel lese litt om Teknisk Kybernetikk (en del avisartikler der)

I den andre finner du i bunnen av siden en pdf fil med Kyb sitt Teknoprosjekt. Kan titte litt der inne hva de skal drive med og se om det høres spennende ut. Tror studiet er veldig tøft, men sikkert overkommelig så lenge du er motivert.

Tror du har gode muligheter for jobb med begge linjene og velg derfor etter hva du er mest motivert for. Hva som er best betalt er jeg litt mer usikker på. Men skal sies at Sivilingeniører innenfor oljebransjen tjener godt. Som kybernetikk student kan du jo fordype deg i "Olje og Gass" og da kan du sikkert jobbe innenfor oljebransjen. Siden du søkte elektro har du sikkert allerede en del peiling på hva du kan gjøre innenfor elektronikken. Kybernetikk studiet domineres av matematikk, programmering og reguleringsteknikk, så er du glad i det så vil det gå bra.

Skal selv studere Teknisk Kybernetikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...