kim009 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Har kun pruta når jeg har kjøpt brukt ting eller på sånne markeds steder som det er på messer og i syden. Har hørt folk snakke om at de har prutet på andre ting også, men da i utlandet. Hva kan man prute på uten å virke altfor rar? Først og fremst i Norge, men også ellers i verden. Har hørt folk fortalt de har pruta på hotel, leie bil osv når de har vært ute og reiset. Andre har også klart å snakke seg til bedre tilbud/service (bedre rom/seter) uten å belta noe særlig ekstra. Er det noe man kan gjøre hvor som helst, også i Norge? Hva annet kan prutes på? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg har hørt om noen som har klart å prutet til seg hvitevarer og elektroniske ting som TVer, høytalere etc. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 I databransjen prøver _alle_ prute. De skal ha rabatter for å "ha handlet mye der", "kjenne en som jobber der", "kjøpe mange ting samtidig" og "ikke ha bruk for alt som medfølger". I fleste tilfeller avslår jeg, men om personen er hyggelig, og salget er stort nok skraper jeg av og til av noen kroner. Snakk om 1-200kr på et salg på 10 000kr, men folk blir gjerne fristet til å komme igjen, selv med bare små rabatter og "Jeg legger ved hdmi-kabelen gratis". 2 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 I databransjen prøver _alle_ prute. De skal ha rabatter for å "ha handlet mye der", "kjenne en som jobber der", "kjøpe mange ting samtidig" og "ikke ha bruk for alt som medfølger". I fleste tilfeller avslår jeg, men om personen er hyggelig, og salget er stort nok skraper jeg av og til av noen kroner. Snakk om 1-200kr på et salg på 10 000kr, men folk blir gjerne fristet til å komme igjen, selv med bare små rabatter og "Jeg legger ved hdmi-kabelen gratis". Hvordan registrerer du i kasseapparatet at hdmi-kabelen gikk for "gratis"? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 pris = 0 ? sikkert ikke alle kassesystemer som tillater, men fungerer fint hos oss 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 pris = 0 ? sikkert ikke alle kassesystemer som tillater, men fungerer fint hos oss Oja, så det er ikke sånn at du skanner en strekkode eller taster inn en kode når du registerer varer? Betyr det at du egentlig kan taste inn hva som helst for hvert produkt, og gi høye prosenter i "vennerabatt" til venner og bekjente? 1 Lenke til kommentar
Nalenu Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Du kan prute når du skal handle bil selvsagt. 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Du kan dette ja, men så blir det registrert på navnet mitt, så om jeg sitter med voldsomme summer rabatter til fremmede får jeg høre det av sjefen. Som sagt gir jeg ikke ofte rabatter, og har ikke hatt venner innom til å handle hos meg enda o.0 1 Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 pris = 0 ? sikkert ikke alle kassesystemer som tillater, men fungerer fint hos oss Oja, så det er ikke sånn at du skanner en strekkode eller taster inn en kode når du registerer varer? Betyr det at du egentlig kan taste inn hva som helst for hvert produkt, og gi høye prosenter i "vennerabatt" til venner og bekjente? Det kassesystemet jeg kjenner til kan man gjøre følgende: Slå inn varen og HDMI kabelen, deretter -> Betaling -> Totalrabatt -> Trekkifra Prisen på hdmi kabelen. -> betal Istedet for å skru av 200 kroner i rabatt, gir dem deg en HDMI kabel som de har kjøpt fra Kina for 10kr meteren. Skal du få 200 kr rabatt på f.eks en tv, spiser du opp mange prosent av fortjenesten. En mye gunstigere måte å gi kunden en følese av rabatt er å gi dem med et produkt som har en lav innkjøpspris. Da føler kunden at han har spart 200kr. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Kan vel prute på absolutt alt utenom matvarer vil jeg si... selvsagt med visse unntak. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Vel, du kan prute på loppemarked. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Prutet nylig tre bøker til 200 kr hver ned til 500 kr totalt hos Norli. Endret 9. september 2012 av T.F.T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå