Dufen Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hva er dette, og hvordan fjerner jeg det? Kom etter googling og ukritisk klikking på linker... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Kort svar: Dette er noe rart som du oppfatter som et virus. Det er en viss sjense for at "dette" plukker opp passordene dine på ulike nettsider, så ta forbehold om dette. Du fjerner det f.ex med å formatere pc'en. Men da risikerer du å miste alt dersom du ikke har backup. Jeg vil forøvrig anbefale å ta med maskinen til et godkjent dataverksted å få fagfolk til å ta seg av problemet. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Takk for kjapt svar, men det var litt diffust og jeg tar ikke med dataen til 3000 kroner og bruker 2000 på å fikse den Er dette en mulig keylogger? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Ville prøvd med Malwarebytes Anti-Malware. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Ville prøvd med Malwarebytes Anti-Malware. Denne kunne kun finne et problem, men det var ikke den adpopupen... Nå har jeg opplevd en gang at jeg ble sendt til en annen nettside når jeg trykte på en artikkel på vg.no... Andre forslag? Er dette kanskje et tillegg til explorer som kødder med meg? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Test ut Spybot Search and Destroy. Er veldig fornøyd med det programmet. http://www.safer-networking.org/dl/ Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Gå inn i kontrollpanel og se under programmer om det er installert en "toolbar" du ikke kjenner. Last ned SpyBot og kjør full scan http://www.safer-networking.org/dl/ Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Den finner ikke noen farlige ting... ^^ Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hva er hva? Kan du beskrive ditt problem litt mer nøyaktig? Kjør HitmanPro og post loggen: http://www.surfright.nl/en Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Bildet jeg la til i OP forsvant o.O Legger det ved igjen... Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Installer en adblocker i browseren din. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Ser ut som datamaskinen din er infisert ja. Noen spørsmål : *Har du antivirus og har den blitt oppdatert? *Har du vært på ymse nettsider med feks tegneserier eller bilder som har en egen "mini" browser som må brukes for å bla med i selve nettleseren? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Kjør en AV scan i safemode. Er noen AV program som gir deg muligheten å skanne PC-en ved oppstart, f.eks. avast. Hvis ikke tror jeg det er mulig å brenne det på en disk og sette disken som 1. startup prioritet i BIOS. Du kan også prøve å gå inn i typiske virusmapper som alle temp-mappene, AppData, C:\Windows og sånt og manuelt slette filer som høres skumle ut og som ble sist endret etter at du første gang så dette viruset på PC-en. Men du kan selvfølgelig aldri være 100% sikker. Det tryggeste er å ta en backup hvis du har det, evt. reformatere harddisk. Anbefaler også å ikke bruke PC-en til netthandel. Selv har jeg en billig laptop som jeg kun bruker til youtube og netthandel. EDIT: Og skaff deg WOT til browseren din Endret 21. august 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå