snorkeren Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 når jeg har gjort nummer to, så når jeg tørker meg så kommer det blod på papiret. kan dette være kreft? jeg er 26 år. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Opplever det samme. Aldri tengt noe over det før jeg ser denne tråden :/ 20-25 Anonym poster: de0c8c900628ee633bc5e42c6adb66d1 Lenke til kommentar
Persn Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Kreft kan være en mulighet, men uten at du oppgir noe mer informasjon så høres innvendige hemoroider mye mer sannsynlig ut, du bør dra til legen for rådgivning. Mest sannsynlig kommer du til å bli spurt spørsmål om blodet ser friskt ut, om det gjør vondt osv. så ha det i bakhodet til du møter legen. Er legen enig i at det er hemoroider så kommer du antageligvis til å få stikkpiller, salve og avføringsmiddel som du må gå på en liten stund, også er du sannsynligvis kvitt problemet. Ellers kan du få blod i avføring hvis du går på tabletter som er veldig harde for magen, ibux, pirox, paralgin forte o.l. Dette løser seg lett ved at du slutter å ta disse tablettene en stund. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Du kan også få blod på papiret dersom du drar det for hardt når du tørker. Husk at du skal kunn dra vekk skiten, ikke huden. 1 Lenke til kommentar
Persn Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Du kan også få blod på papiret dersom du drar det for hardt når du tørker. Husk at du skal kunn dra vekk skiten, ikke huden. Har en mistanke om at du ikke bruker Lambi for å si det sånn. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) når jeg har gjort nummer to, så når jeg tørker meg så kommer det blod på papiret. kan dette være kreft? jeg er 26 år. Er det snakk om mye blod? Er det faktisk blod i doskålen, eller bare litt på papiret? Gjør det vondt å tørke seg? Hørtes ut som hemoroider. Endret 20. august 2012 av Notelitten Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Er det rødt og friskt, så er det ingen fare og skyldes antageligvis rifter eller hemmoroider nær utgangen. Dersom blodet er mørkt, kan det være grunn til bekymring. Gå til legen, så slipper du å bekymre deg unødig. Endret 20. august 2012 av insolvent Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Du kan også få blod på papiret dersom du drar det for hardt når du tørker. Husk at du skal kunn dra vekk skiten, ikke huden. Har en mistanke om at du ikke bruker Lambi for å si det sånn. Sandpapir funker da like bra det! Lenke til kommentar
snorkeren Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Blodet er ikke mørkt. Det er friskt. Det er ikke mye som kommer på papiret. Det kommer ikke dryppende i doskåla. Det er ikke mye blod på papiret. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Som nevnt over så skyldes det høyst sannsynlig indre hemorider eller rifter i analåpningen. De aller fleste mennesker opplever friskt blod når de tørker seg fra tid til annen. Hvis man er ekstremt hard i magen så er det nok til at det sprekker og blør litt. Det er ingenting å bekymre seg over men hvis du vil ha sjelefred så er det bare og ta det opp med legen, han vil kunne henvise til undersøkelse på sykehus hvor de krabber oppi, lyser litt rundt og friskmelder deg. 1 Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hei sann. Det er sannsanligivis veldig liten sjanse for at du har kreft i en så ung alder. Du må gå og ta en legesjekk for å være sikker på hva det er. Jeg er veldig sikker på at du har hemorider, men vennligst gå til lege for å få verifisert dette. 1. Legen vil undersøke rumpa din 2. Du legger deg sidelengs på legebenken 3. Legen vil ta på seg en hanske og stikke fingeren hans inn i endetarmen din 4. Etter at han har undersøkt endetarmen din kan legen verifisere om du har kreft eller hemorider Forberedelser til fjerning av hemorider! 1. Du må ikke spise mat på 2 dager før du skal på operasjon 2. Dagen før må du sette inn skyllevæske i din endetarm for å fjerne bort alt avføring Fjerning av hemoroider på poliklinikken 1. Du blir bedt om å gå i fødestilling 2. Legen putter inn en stor utstyr inn i din endetarm som ligner på en dildo 3. Du blir bedt om å presse litt akkurat som om du skal drite 4. I utstyret han bruker er det en tau/gummistrikk. Denne gummistrikken blir knytet rundt din hemoride for å drepe blodknutene. Når hemoriden er død så faller strikken automatisk ut sammen med avføringen din. Selve operasjonen er rask og tar ca 3-5 minutter. Du vil kjenne gummistrikken i endetarmen din fordi gummistrikken dreper din hemoride. Hilsen Apotekniker eXalpha Lenke til kommentar
snorkeren Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå