Gå til innhold

Innstaler ein 120 SSD, men av og til så henger maskine?

balder

Anbefalte innlegg

Har innstalert Windows 7 på ein ny SSD disk. Gjort den som ny. Kjører 2 stk 1TB HD disker i tillegg. No opplevere eg at av og til så henger datamaskinen når eg feks surfer osv..seg opp i eit minutt og så er den tilbake til normale. Er det nokon som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firmware var up to date. Så da må eg nok leve med det :hmm:

Du må ikke leve med det. Du har garanti og reklamasjon. Kanskje til og med 30 dagers åpent kjøp?

Bare for sikkerhets skyld, du har satt AHCI (/RAID) i BIOS for SSD'en? Eventuelt kan du prøve å installere Windows på nytt med bare SSD'en tilkoblet i AHCI-mode.

Lenke til kommentar

Jepp AHCI satt for eg fekk feilmelding først. Viss eg bytter den så vil eg vel få samme problemet på neste? Kan vel hende at dette problemet er på alle på dette produktet. Eller er det vanligt at det er nokon som har dette problemet og andre ikkje?

Eg tok ut SATA kablene på begge gamle harddiskene når eg innstalerte så det er gjort.

Kan det vere feil på den SATA som eg koblet SSD'en til tru?

Endret av balder
Lenke til kommentar

No har eg oppdatert BIOSEN, men no vart alt nullstilt i BIOS menyen. Eg måtte slå på igjen AHCI, men er det noko annan som må stilles inn?

Denne trimfunskjonen i Windows 7 er dette noko som blir slått på automatis eller må eg slå denne på manuelt? Iflg Samsung så skal den stå på.

Kan ikkje sei at det vart noko forskjell når eg stilte inn Biosen. Eg har manuelt lagt inn samme SSD firmwaren på nytt for å sjå om det virker. Dette har eg ikkje fått testet enda.

Lenke til kommentar

jeg fikk problemer med en Intel 330 med et røvbillig H61 hovedkort, den hang seg i ganske lang tid jevnt og trutt, HDD-LEDen lyste bare konstant. Skjedde uavhengig av AHCI eller hvilken mode jeg kjørte. Slang den inn i SATA II-port i stedet og da var alt som normalt. Vet ikke helt hva som var problemet, men ikke merket noe til det etter at jeg byttet HK.

Endret av handir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...