Nacalai Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Heisann, har fått ankomstmelding fra Posten om at en ufortollet pakke har ankommet (gave fra utlandet). Nå er det jo første gang jeg skal fortolle noe, totalveriden er på rundt 1300kr så jeg kan ikke bruke internettløsningen for å betale. Så nå trenger jeg litt info! Toll.no og Posten.no bruker litt tid på å svare på mail, og returfristen er nå på Tirsdag den 21., så trenger svar litt kjapt Er ankomstmeldingen, og faktura som viser verdien, alt jeg trenger, kan jeg da møte opp på det lokale Postkontoret med disse papirene? Har ikke noe tollkontor her. Er det bare da å betale der og da, så blir pakken vidersendt fra hvor den nå en er, til det postkontoret? Ankomstmeldingen sa meg veldig lite egentlig, fylle ut fødselsnummer, og to muligheter: Fortolle selv eller så kan Posten gjøre dette for meg ser det ut til, og må skrive under for at de skal få fullmakt og blablabla. Hadde da tenkt at Posten kunne gjøre dette for meg. Kommer hjem 2 timer før postkontoret stenger, så må vite hva jeg må gjøre og hva jeg må møte opp med Takk på forhånd EDIT: Kan man forlenge fristen for å fortolle? Har sendt Posten e-post for 2-3 dager siden, men har ikke svart enda. Endret 19. august 2012 av nicwillu Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Posten skal vel ta jobben med med fortolling for deg, men det tar etter min erfaring lang tid, opptil 3 uker. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Posten skal vel ta jobben med med fortolling for deg, men det tar etter min erfaring lang tid, opptil 3 uker. Såpass. Det er ikke noe problem for meg ivertfall. Så in the bottom line, møt opp på postkontor med nødvendig informasjon og that's it? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Posten fortoller pakka og du får hentemelding med påslag for toll og gebyr, du skal ikke behøve og foreta deg noe vanligvis. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Posten fortoller pakka og du får hentemelding med påslag for toll og gebyr, du skal ikke behøve og foreta deg noe vanligvis. Fikk nettopp mail fra posten om at jeg kan sende nødvendige opplysninger som brev eller på mail (personnummer, ordne fullmakt osv) så blir det ordnet. Takk for svar anyway! Fikk også forlenget fristen for å ordne fortolling, heldigvis. EDIT: Kjapt spørsmål her, det er mitt navn og nummer jeg skal skrive på Fortollingsfullmakt ja? Endret 20. august 2012 av nicwillu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå