Skatteflyktning Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Om man ser på Wikipedialinken til Skatteflyktning så er det et kart der som viser klart og tydelig at Norge er en del av den frie verden, mao ikke politistat. Kartene, inkludert Freedom Houses, har nok mer med "demokrati" enn "frihet" å gjøre. Det er intet iveien for at ett demokrati også er Politistat, noe som de fleste demokratier ER. 2 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Merk. Jeg tror du forveksler faktum at jeg ikke aksepterer de "grunnleggende politiske begreper" som sanne, med at jeg ikke kjenner til disse. Da har ikke jeg mer å komme med. Det blir vanskelig å diskutere med noen som lager sine egne definisjoner av ord, for å så påpeke andres avvik i forhold til dem. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Den definisjon jeg brukte kom fra engelske Wikipedia, og jeg kan love at det IKKE var jeg som laget den definisjonen. Dog, har du rett i at problematikken her oppstår av at der er forskjeller mellom disse definisjonene på den norske og engelske wikiene om samme tema. Faktisk er vel begrepet såvidt uklart at man muligens burde unngå dets bruk. Den engelske wikien har en relevant observasjon The classification of a country or regime as a police state is usually contested and debated. Because of the pejorative connotation of the term, it is rare that a country will identify itself as a police state. Mao en Politistat er noe som (man tror) er værre enn det man selv er vant med, selv om man bor i NordKorea. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå