mg_martin Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Er i ferd med å bestille ny PC og har satt sammen et forslag. Hadde vært flott med noen innspill på valgene. Jeg er usikker på feks. grafikkortet, er dette det beste valget i forhold til pris/ytelse, eller burde jeg gå for feks. et radeon 7970, som ligger i omtrent samme prisklasse? Har valgt en overdimensjonert strømforsyning siden jeg ønsker å benytte den senere og ikke bare i dette bygget. Regner med at denne vil holde en stund fremover og det er ikke umulig jeg vil prøve meg med et bygg med crossfire/SLI senere. Når det gjelder valg av mekanisk HDD er jeg veldig usikker på hvilket merke og modell som vil være lurt i forhold til driftssikkerhet. Vil forsøke meg med litt overklokking av cpu ettersom jeg ser at det er flere som har gjort dette med stort hell, men jeg er usikker på om jeg har gjort et lurt valg mtp. kjøleren fra Noctua. Er dette et godt valg? I tillegg: trenger jeg å kjøpe med kjølepasta eller kan jeg likegjerne benytte den som allerede sitter på CPUen? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Tips : Kjøp Demovarer , De fungerer Like bra men er billigere , Samme garanti som vanlig produkter, Er ikke så mange som tenker over det. Kjølepasta er alltid greit og ha liggende , For om du skulle trenge det får du ikke brukt dataen før du har fått tak i det igjen ! Det har jeg brent meg på flere ganger Endret 19. august 2012 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Gjelder garantien på demovarer? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Alt ser vel egentlig ganske bra ut Sammenligning mellom GTX 670 og Radeon 7970: http://www.anandtech.com/bench/Product/508?vs=598 Anbefaler NH-D14 i stedet for NH-U12P. 1 Lenke til kommentar
otl Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Tips : Kjøp Demovarer , De fungerer Like bra men er billigere , Samme garanti som vanlig produkter, Er ikke så mange som tenker over det. Kjølepasta er alltid greit og ha liggende , For om du skulle trenge det får du ikke brukt dataen før du har fått tak i det igjen ! Det har jeg brent meg på flere ganger Hvor kjøper du demo varer? Lenke til kommentar
otl Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Gjelder garantien på demovarer? På komplett har du 1 års garanti. Syns ikke det er så ok med skjermkort som har 3 års garanti og er satt ned med ett par hundre kr. Heller anbefaler jeg ikke å kjøpe demo skjermkort. Men hovedkort har jeg kjøpt flere ganger og er strålende fornøyd. Z77 hovedkort til 740kr som da kostet 1300-1400 hundre kroner, syns jeg det er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå