dundersalt123 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hei, Driver å handler til meg ny pc nå, skal ha en pc som brukes til litt av hvert, så ingen ekstreme krav i noen spesiell retning. Har tenkt til å skru sammen selv, men bruk av enkelte deler fra min nåværende pc, kombinert med det jeg kjøper inn. En ting som kan være vesentlig er at jeg skal kjøpe 27" skjerm (Yamakasi Catleap) fra ebay, litt spent på om dette er verd sjansen, men besluttet at jeg skal gi det et forsøk. Har fra før: Power Supply: Corsair 650W WD disk på 1,5 TB WD disk på 750 GB CD/DVD spiller/brenner NZXT Hush kabinett Lagd meg en handleliste på komplett for alt annet jeg trenger, vil gjerne ha tilbakemeldinger på den, og eventuelt forslag til endringer. Skal innrømme jeg ikke har stålkontroll på datautstyr selv, så mulig jeg har gjort noen dumme valg og kombinert litt rart? Lenke til kommentar
dundersalt123 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Vurderer også om jeg skal droppe hele byggeprosessen og kjøpe denne: THOR Asator v2 Hva mener dere vil være det beste alternativet? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Du trenger ikke kjølepasta. Det er allerede pasta på CPU-kjøleren. Du trenger nok heller ikke deluxe versjonen av hovedkortet, og kan sikkert spare et par hundre der. Også unødvendig med 16GB RAM. 2x4GB med 1600MHz er bra nok. Og for pengene du sparer på alt dette, anbefaler jeg å investere i et litt bedre skjermkort, f.eks. 7950. THOR PC-en er grei, den. Den har en i7 prosessor, som til gaming gjør minimal forskjell fra en i5, men koster tusen kroner mer. 7950 er også et bedre skjermkort enn 580. Og siden du allerede har nok av lagringsplass, så trenger du ikke de 2TB i THOR PC-en. Ser heller ikke ut til at det følger med CPU-kjøler på THOR. Anbefaler nok å bygge selv med mindre du tror det blir for vanskelig eller at du ikke orker. Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Du kan halvere prisen på SSDen ved å velge en 120GB istedenfor som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749482 Lenke til kommentar
dundersalt123 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Takk for innspill, Endret litt på handlelisten etter forslagene deres. Hvis man ser bort ifra pris, hvilken av disse vil dere foretrekke (Thor-pcen jeg linket til over eller vedlagt handleliste supplert med deler jeg har fra før) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå