H?rselsvern Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Heisann.. Har kjøpt meg en ny ekstern harddisk, med USB 3. Regnet med at filoverføring skulle gå mye kjappere, men den gang ei.. Har Usb 3 både i pc og harddisk, men den bruker helt utrolig lang tid på å overføre, skulle overføre 6 GB istad, og det tok meg 2,5 timer.. 1,4 GB tok rundt 1 time og noen minutter.. Det skal vel ikke være sånn? Harddisken er en WD My Passport. 1 TB. på forhånd takk. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hva kopierer du fra? Hvis den interne disken er treg spiller det ingen rolle hvor rask den eksterne er. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Kopierer fra min interne harddisk på pc`en. C disken, det er en SSD disk så ville tro det skulle gå kjappere Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Er det mange små filer så tar det mye lenger tid enn om det er en stor fil. Skaff deg en stor fil på noen GB og ta tiden. USB3 er bare 2-3 ganger raskere enn USB2. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 det var 2 stykk filer på ca 3 GB hver, en som kjøpte samme disk som meg, brukte ca 8-9 min på 50 GB... så noe er alvorlig feil med den her tror jeg.. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Har du aktivert skrivebuffring på ekstrendisken? Høyreklikk > egenskaper > avansert(?) > policyer. Hvis ikke kan det hende at USB-en er "overbelastet", hvis du f.eks har et billig hovedkort. Har du plugget eksterndisken i USB3 på hovedkortet eller i en evt frontkontakt på kabinettet? Endret 20. august 2012 av phlake Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 takk for svar, når det gjelder hovedkort så har jeg ikke peiling på om jeg har ett bra eller ikke. PC`en det er snakk om er en ASUS Zenbook. i7 prosessor og 256 SSD disk - hvis det er til noe hjelp. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Test på en annen PC. Det virker mer og mer som om det er noe galt med den eksterne disken for meg. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 testet den på en annen PC, fortsatt like treg... sendte den tilbake idag... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jepp, høres ut som en feil et eller annet sted. Synd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå