Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt i sniking på ferja, ikke fått faktura

Jakoozie

Anbefalte innlegg

Hei.

Emnetittelen sier egentlig alt. Skal ikke forsvare det jeg gjorde på noen måte, er selvsagt villig til å betale.

Det som er greia er at jeg ennå ikke har fått faktura i posten, selv om det nærmer seg 4 uker siden. Har hørt at slik sniking bare får konsekvenser hvis jeg ikke betaler, og jeg er derfor livredd for at denne regningen skal gå til innkasso.

Jeg oppga rett navn og adresse da det skjedde. Bør jeg ringe til sikkerhetsselskapet å høre? Eller bare vente å se hva som skjer.

Ironisk nok har jeg planer om å bli advokat en dag, og jeg vil ikke at noe så teit skal hindre meg i dette.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Sniking", selv om det er straffbart, medfører sjelden en straffereaksjon. Det mest vanlige er et administrativt "snikegebyr". Dette dukker ikke opp noen steder.

Hverken en inkasso eller en tvangssak hos namsmannen er til hinder for å bli advokat, så lenge det er et enkeltstående tilfelle som ligger litt bakover i tid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Slikt bruker å ta lang tid. Tar billettøren deg så blir det ordnet der og da. Flere som jobber på ferje har stålkontroll på hvem som har blitt billettert, så det er bare å løse billett med en gang uten å sløve og ikke risikere å måtte betale langt mer enn du opprinnelig skulle :)

Ellers er ei "ferjebot" ganske uhøytidelig sammenlignet med om det f.eks skulle vært statlig innkrevning, er ikke sikkert det dukker opp noen faktura i det hele tatt.

Endret av SuperBlackBird
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...