hsvendse Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg lurer på å kjøpe en bærbar pc, og ser elkjøp har tilbud nå på 2 stk som virker bra og billig... Toshiba 15.6" bærbar PC Satellite C850D-109 kr. 2495,- Acer Aspire Timeline 15.6" Ultrabook M3-581T kr. 3995,- Hva er hovedforskjellene på disse maskinene, har f.eks Acer maskina mye bedre skjerm eller annet, er den verdt å betale 1500,- kr mer enn for Toshibaen? Lenke til kommentar
Trollolo Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hovedforskjellen er vel at Acer har en bedre prosessor(gjør ting fortere på pc'n), mens Toshibaen har et bedre skjermkort (hjelper for spill og evt. bilde/filmredigering). Acer har også en 20GB SSD som etter min mening er helt bortkasta, men det er kort fortalt en super-rask harddisk, men har totalt mindre lagringsplass (320+20=340GB), mens Toshibaen har 640GB. Skjermene vil du antakeligvis ikke merke noen forskjell på. Kommer litt an på hva du skal bruke pc'n til. Personlig så har jeg gjennom årene fått mer og mer imot Acer og da spesiellt laptopene deres. Brukte over et halvt år på service fram og tilbake, og de brukte veldig lang tid og svarte sent. Jeg tror jeg ville gått for Toshibaen også heller kjøpt en laptop-kjøler (AMD hadde hvertfall tidligere problemer med veldig varme prosessorer). Nare så du er klar over det, så er det ikke akkurat NASA-computere, men de er helt kurrante til internett, film, dokumenter og kanskje noen eldre/lav-grafikks spill. Håper det gjorde valget litt enklere? Steff Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 aceren er tynnere og lettere, den har litt bedre CPU og muligens litt bedre batteritid. Om du skal ha en maskin til å surfe på nettet og kontorbruk vil begge gjøre jobben. Ingen av dem er kraftige nok til å spille noe særlig på. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 er denne Toshiban mulig å legge inn større eller flere harddisker i? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) er denne Toshiban mulig å legge inn større eller flere harddisker i? Større kan du legge inn men 640giga burde da holde på en ren surfemaskin? Jeg hadde heller kjøpt en ekstern i tillegg hvis du trenger enorm plass. Endret 19. august 2012 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå