dr.phil Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Planlegger å kjøpe ny pc, men hadde vært greit å få noen innspill før jeg bestiller. Dette er oppsettet jeg har hittil: Fractal Design Define R3 Black Pearl Corsair TX750M Enthusiast Series ASUS P9X79 hovedkort socket 2011 Intel Core i7 3930K C2 prosessor S-2011 Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz CL9 Kingston HyperX 3K 240GB SSD 2,5" Western Digital 1 TB Black 3,5" 6 Gb/s Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA (Windforce) Creative SB 1040 X-Fi Xtreme Audio (Helt tilfeldig valg) Dette burde vel være tilstrekkelig til å kjøre CS 1.6... Ser oppsettet greit ut? Egentlig hadde jeg mer lyst til å kjøpe Corsair Obsidian 550D Midi Tower, men er denne verdt å vente på? (var ikke på lager). Jeg har lest at gigabyte 670 er litt lengre enn vanlige skjermkort pga. windforce-designet, men jeg antar at det får plass i Fractal kabinettet? Når det gjelder strømforsyning; er det noe vits i å gå for AX-serien til Corsair? Vil jeg f.eks merke noe støyforskjell? Sist ment ikke minst, er Netshop PC-bygger noe å satse på? Noen som kan dele erfaringer? Takk på forhånd for evt. svar Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Hva skal PCen brukes til? Er det bare CS 1.6 kan du like godt kjøpe deg en Mini-PC 2-3000kr. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 For å starte i bunn, det jeg har sett av PC-byggere har jeg konsekvent styrt unna, grunnet et noe begrenset utvalg og varierende kvalitet på enkelte deler. PSU er en sentral del av PC'en, der utvalget i PC-byggerne oftest kommer til kort. Du har en TX 750 i oppsettet ditt, som i beste fall vil avgi 15% av den effekten PC'en din trekker i form av varme. Siden 750 watt er mer enn du trenger, vil den nok svi av litt mer. En AX eller HX (ny serie) vil svi av rundt 30% mindre effekt o du kan med fordel gå ned til 650 watt. Ser at den nye HX'n ikke koster mer enn kr 900, og den kommer med Corsair's beste garanti - 7 år. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1371991 Lenke til kommentar
dr.phil Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Hva skal PCen brukes til? Er det bare CS 1.6 kan du like godt kjøpe deg en Mini-PC 2-3000kr. Hehe, det var ironi Lenke til kommentar
dr.phil Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 For å starte i bunn, det jeg har sett av PC-byggere har jeg konsekvent styrt unna, grunnet et noe begrenset utvalg og varierende kvalitet på enkelte deler. PSU er en sentral del av PC'en, der utvalget i PC-byggerne oftest kommer til kort. Du har en TX 750 i oppsettet ditt, som i beste fall vil avgi 15% av den effekten PC'en din trekker i form av varme. Siden 750 watt er mer enn du trenger, vil den nok svi av litt mer. En AX eller HX (ny serie) vil svi av rundt 30% mindre effekt o du kan med fordel gå ned til 650 watt. Ser at den nye HX'n ikke koster mer enn kr 900, og den kommer med Corsair's beste garanti - 7 år. http://www.prisjakt....t.php?p=1371991 Takk for svar. Grunnen til at jeg velger PC-bygger denne gangen er fordi jeg ikke orker å feilsøke om komponenter skulle gå i stykker. Det oppsettet som står ovenfor er hentet fra Netshop PC bygger 2011. Tomt på lager for HX 650, men ser at de har HX 750. Det vil altså i mitt tilfelle være smartere å velge 650W med tanke på varmeutvikling? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 En 750W vil ikke avgi mer varme enn enn 650W på samme last. Snabelen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Bytt kabinett til Define R4 i det minste. Mener å huske at Define-serien ikke har monteringsfester for en H100, avstanden mellom viftene skal være feil, dessuten er det ikke plass til å montere en H100 i Define R4 innvendig uansett. Totalt meningsløst å bytte til AX-serien om det er støy du tenker på, H100 vil overdøve alt annet uansett. Hadde ikke brukt Netshop PC-bygger nei, bruk heller Komplett eller bygg selv med bestilte deler fra deal/komplett/dustin/mpx. Lenke til kommentar
dr.phil Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Ok, men hva med støy? Noe andre meninger om oppsettet generelt? Lenke til kommentar
dr.phil Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Bytt kabinett til Define R4 i det minste. Mener å huske at Define-serien ikke har monteringsfester for en H100, avstanden mellom viftene skal være feil, dessuten er det ikke plass til å montere en H100 i Define R4 innvendig uansett. Totalt meningsløst å bytte til AX-serien om det er støy du tenker på, H100 vil overdøve alt annet uansett. Hadde ikke brukt Netshop PC-bygger nei, bruk heller Komplett eller bygg selv med bestilte deler fra deal/komplett/dustin/mpx. Skjønner.. Men vil jeg i det hele tatt ha behov for H100 kjøleren? Er det noen spesiell grunn til at du styrer unna Netshop pc bygger? La merke til at det var fler komponenter å velge i hos netshop sin pc-bygger enn komplett sin og at netshop var mer rimelig.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Ikke noe annet enn at jeg har hatt noen venner med ekle opplevelser angående retur og kundeservice. Du vil ikke trenge en H100 med mindre du skal overklokke, men merk deg at Define-kabinettet ikke er lagt opp godt for montering av noen radiatorer. Skal du ha LGA2011 vil du helst bruke vannkjøling (lukket eller custom) siden montering av luftkjøler på LGA2011 er et helvete. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 En 750W vil ikke avgi mer varme enn enn 650W på samme last. Dagens PSU'er er designet med tanke på 80plus sertifisering, der effektivitet måles ved 20, 50 og 100% last. Kravet er, med unntak for standard, høyest ved 50% last. Hvor mye varme enheten avgir, er en funksjon av last og effektivitet og vil variere med 80plus klasse og last. Når lasten nærmer seg ytterpunktene, har som regel effektiviteten sunket med et par prosent. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 En 750W vil ikke avgi mer varme enn enn 650W på samme last. Dagens PSU'er er designet med tanke på 80plus sertifisering, der effektivitet måles ved 20, 50 og 100% last. Kravet er, med unntak for standard, høyest ved 50% last. Hvor mye varme enheten avgir, er en funksjon av last og effektivitet og vil variere med 80plus klasse og last. Når lasten nærmer seg ytterpunktene, har som regel effektiviteten sunket med et par prosent. Det kommer an på designet også, AX750 og AX850 trekker nok like mye fra veggen ved 100W last skal du se Lenke til kommentar
victorini Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 hei. angående h100 i r4, det er fult mulig å montere h100 i front og i topp av r4 kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå