Gå til innhold

PSU med lite strøm støy?

Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet til ny forsterker for PCen, og sliter med sprakende lyd. Har snakket med produsenten som mener det kan være at PSUen jeg bruker som er årsaken.

Forsterkeren jeg bruker er en Wyred 4 Sound mINT, hvor jeg kjører USB fra PC. Hvis jeg bytter til en annen PC forsvinner sprakingen, og kobler jeg tilbake til den normale PCen så er også sprakingen borte, før den kommer tilbake. Det er heller ikke sprakting tilstede ved bruk av andre kilder.

Har testet med en USB isolator, men det er samme resultat her.

Strømforsyningen jeg har er relativt ny, mener å huske det var en Cooler Master Silent Pro.

Noen som kjenner til PSUer som kanskje kan hjelpe på dette problemet?

Har ett 2011 system, med i7-3820 (?), 8 harddisker og ett medium skjermkort. Krever nok ikke all verdens watt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste du kan se på er lite rippel om det er svingningene som gjør utslaget, men med lydutstyr har jord like mye å si på slike problemer, har derfor sett flere som har blandet jordede og ikke jordede støpsler for å bli kvitt dette.

Seasonic har veldig gode PSUer på rippelspenning om du vil prøve, lav rippel er også essentiellt for lang levetid på hardware.

Lenke til kommentar

Det vet jeg. Men ønsker å forbigå all intern lyddekoding i PCen, og kjøre dette over USB. Lydkortet i forsterkeren er mange ganger bedre enn PCen, og med toslink så er de lydkortet uansett i drift i PCen. Dessverre så er USB med fiber overføring litt for dyrt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...