Bruker-33331 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Som alltid skal konvertere deg, og stappe det de tror på ned i halsen på deg? Jeg bryr meg ikke om hva du tror på, så lenge du ikke stapper det ned i halsen på meg. Jeg bor i en veldig liten bygd, og har ekstreme kristne overalt. Som alltid skal konvertere meg. "har du prøvd å be til gud?" "Du har ikke vurdert gud, da?" Det er akkurat som ekstremister. Folk må kunne bestemme seg selv hva de tror på. Endret 19. august 2012 av Bundy 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Er det ikke bare å si fra til disse folka at du ikke er interessert, og ferdig med det? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Nei, det er ikke det. Siden jeg bor i en bygd der alle er ekstremister. (gruppepress) (Hvorfor tar du ikke mot gud som din frelser?) Jeg har ingenting i mot kristendommen! Jeg har ingenting i mot hva folk tror på. Men jeg har noe i mot at folk skal presse på deg hva de tror på. Endret 19. august 2012 av Bundy 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Høres neste litt "grøsseraktig" ut - altså HELE bygda!? På den annen side så mangler det tydeligvis en god "Satan" i bygda - så, etabler deg som "Styggen sjøl", og bli en konkurrerende virksomhet til "Gud". Da blir nok vår herres smålubne lam ganske så forvirret, og de vil holde seg borte fra den delen av bygda hvor "faenskapet rår". Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Gjør det klart for dem at du ikke er interessert og at dersom de ikke klarer å respektere det vil det gå på vennskapet løs. Om de ikke klarer å la være til tross for at du har gitt klart utrykk for at du ikke ønsker slikt kan det jo tyde på at de ikke verdsetter vennskapet til deg så høyt som de burde. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Høres neste litt "grøsseraktig" ut - altså HELE bygda!? På den annen side så mangler det tydeligvis en god "Satan" i bygda - så, etabler deg som "Styggen sjøl", og bli en konkurrerende virksomhet til "Gud". Da blir nok vår herres smålubne lam ganske så forvirret, og de vil holde seg borte fra den delen av bygda hvor "faenskapet rår". Jeg lyver om at jeg tror på gud, for å slippe unna slike ting. Men folk tror meg ikke helt.. (det bor 40-50 stk her) Min maksimale internetthastighet er 1.1MB/s ned, uansett hvor mey jeg betaler. Så det sier jo kanskje noe om hvor mye bygda er utviklet her. (og én lokalbutikk). Gjør det klart for dem at du ikke er interessert og at dersom de ikke klarer å respektere det vil det gå på vennskapet løs. Om de ikke klarer å la være til tross for at du har gitt klart utrykk for at du ikke ønsker slikt kan det jo tyde på at de ikke verdsetter vennskapet til deg så høyt som de burde. Og da blir jeg helt utfryst hvis jeg gjør dette. Jeg gir langt faen i hva folk tror på, og jeg støtter at folk tror på noe. Men når jeg blir tvunget til å tro på noe så liker jeg det ikke. Derfor trenger jeg løgner/bedragerier for å få folk til å tro at jeg tror på gud. (Jeg var ærlig en gang) Jeg støtter det at du tror på noe. Og jeg har respekt for kristendommen, det er bare ikke noe for meg, da. Men jeg tror ikke på gud. Vips, der var de vennene borte. Endret 19. august 2012 av Bundy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Forsøk en middelvei - si at du sliter med å bevare troen, og hint litt til at "maset" om det samme gjør deg bare enda mer usikker, og at du trenger ro for å finne ut av saken, samt at du passer på å si fra at du setter pris på omtanken deres. Hvis de ikke er helt "snodige" så burde vel det bli godtatt, siden det å av og til slite med ens personlige tro, er noe som mange religiøse opplever. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Men hvis jeg sier at jeg trenger ro til å finne ut av saken, så bare utsetter jeg problemet? Jeg har lyvet MYE bare for å passe inn her, men folk merker jeg lyver. Så jeg vet ikke, hvordan i faen skal man takle en ekstrem kristen bygd? Og jeg har allerede mistet venner fordi jeg var ærlig. Derfor jeg spør. Jeg vil faktisk kalle dette ekstremister, ikke vanlige kristne. Endret 19. august 2012 av Bundy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Ok - jeg har erfart at de fleste kristne aksepterer buddhister (mangel på konkurrerende "gud") - si at du heller til den troen, og se hvordan det synker inn Hva heter dette stedet? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Nei, de tålerer ikke noe annet. Jeg bor i en bygd i Troms. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Nei, de tålerer ikke noe annet. Jeg bor i en bygd i Troms. Da får du kanskje ta det på den enkleste måten Møt opp i forsamlingshuset erller hvor de nå samler seg for samvær, og be om ordet for å fortelle dette du har på hjertet. Ikke legg skjul på hva du forventer, og hvis de ikke godtar deg for det, er det klargjørende nok. Da er de etter min mening lite å samle på, og sånn er det Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Har vært på samlinger, du. Og da blir du sett på som satan hvis du sier noe. Har du vært på samlinger i Oslo eller Lillestrøm eller noe? Folk er trange her, og godtar ikke noe annet. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Du skal behandle de som du behandler alle andre mennesker. Når de begynner å mase om de Jesus greiene sine så er det bare å si at du ikke er interessert eller jatte med. Akkurat som når noen andre prøver å fortelle deg om noe som ikke interessere deg i det hele tatt. Er bare å være ærlig med de, men samtidig ikke respektløs. Hvis folk er så ekstreme at de ikke kan være venn med en som ikke tror på det de tror på så er det kanskje ikke egnet som venner. Klart det er lett for meg å si, kan tenke meg at det vil være ganske kjipt å være eneste hedningen i en liten bygd. Er vel bare å se frem til den dagen du kan flytte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 da gjør man slik som usa gjør med andre ekstreminister, skyter og dreper de... men dårlig spøk til side, hvis de ikke kan godta deg så hold deg unna og så vil vel de holde seg unna deg... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Har vært på samlinger, du. Og da blir du sett på som satan hvis du sier noe. Har du vært på samlinger i Oslo eller Lillestrøm eller noe? Folk er trange her, og godtar ikke noe annet. Det er akkurat slike "greier" du skal si fra til dem om - det handler bare om at du er tydelig og ærlig. Hvis de ikke aksepterer deg for det, synes jeg du skal kutte dem ut og bite tenne sammen. For meg vil det være bedre med litt ensomhet, enn å gå på tvers med hva jeg egentlig mener og føler, for lenge ... Har dere en "oppegående" prest der i bygda? da gjør man slik som usa gjør med andre ekstreminister, skyter og dreper de... men dårlig spøk til side, hvis de ikke kan godta deg så hold deg unna og så vil vel de holde seg unna deg... Jeg kjenner altfor godt til hvordan "bygdedyret" kan oppføre seg, og gjør man ikke tingene riktig, så er det ofte en selv som må stikke. "Bygdedyret" glemmer aldri ... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Du skal behandle de som du behandler alle andre mennesker. Når de begynner å mase om de Jesus greiene sine så er det bare å si at du ikke er interessert eller jatte med. Akkurat som når noen andre prøver å fortelle deg om noe som ikke interessere deg i det hele tatt. Er bare å være ærlig med de, men samtidig ikke respektløs. Hvis folk er så ekstreme at de ikke kan være venn med en som ikke tror på det de tror på så er det kanskje ikke egnet som venner. Klart det er lett for meg å si, kan tenke meg at det vil være ganske kjipt å være eneste hedningen i en liten bygd. Er vel bare å se frem til den dagen du kan flytte. Har alltid behandlet de som andre mennesker. Hvorfor skal jeg flytte? Eier for mye. Har vært på samlinger, du. Og da blir du sett på som satan hvis du sier noe. Har du vært på samlinger i Oslo eller Lillestrøm eller noe? Folk er trange her, og godtar ikke noe annet. Det er akkurat slike "greier" du skal si fra til dem om - det handler bare om at du er tydelig og ærlig. Hvis de ikke aksepterer deg for det, synes jeg du skal kutte dem ut og bite tenne sammen. For meg vil det være bedre med litt ensomhet, enn å gå på tvers med hva jeg egentlig mener og føler, for lenge ... Har dere en "oppegående" prest der i bygda? Nei, er du gal? Så ejg skal bli en hermitt? Jeg skal bare holde meg for meg selv? Endret 19. august 2012 av Bundy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Har vært på samlinger, du. Og da blir du sett på som satan hvis du sier noe. Har du vært på samlinger i Oslo eller Lillestrøm eller noe? Folk er trange her, og godtar ikke noe annet. Det er akkurat slike "greier" du skal si fra til dem om - det handler bare om at du er tydelig og ærlig. Hvis de ikke aksepterer deg for det, synes jeg du skal kutte dem ut og bite tenne sammen. For meg vil det være bedre med litt ensomhet, enn å gå på tvers med hva jeg egentlig mener og føler, for lenge ... Har dere en "oppegående" prest der i bygda? Nei, er du gal? Så ejg skal bli en hermitt? Jeg skal bare holde meg for meg selv? Jeg har ikke papirer som bekrefter at jeg er helt god, men til nå har jeg fått lov å bevege meg i relativ frihet ... Hva du velger, får du avgjøre selv. Jeg for min del hadde valgt ensomhet, eller forflytting. Kan nevne at "bygdedyret" var en av hovedårsakene til at jeg tok med meg min egen familie og forduftet fra svineriet, for ca. 20 år siden. Jeg lurte på om det fantes en "prest" i denne menigheten, som det kanskje var mulig å rådføre seg med? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Nei, du . Vi har en som ordner samlinger rundt om kring. Som er helt idiot. Han godtar ikke noe annet enn full gude-dyrkelse. Og vi har mange som sier f.eks "Men du husker hva gud sa? ****" I helt normale setninger. Så jeg skjønner godt avgjørelsen din. De godtar ikke at man er en ateist. Men så blir det også veldig mye å gjøre bare for å selge alt(for å flytte). Og hvis jeg går ut med at jeg ikke tror på gud, så blir jeg baksnakket. Jeg ble også baksnakket fordi jeg ikke tok ut søppelkassene mine i tide.. Noe som fort ble til at jeg solgte dop. (og politibesøk.. PGA rykter). Og anmeldelser fra naboer. Som ikke har noe annet å gjøre. Endret 19. august 2012 av Bundy Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Når jeg skrev tidligere at "bygdedyret glemmer aldri", fikk jeg oppleve nettopp det, for ett par år siden da jeg var på ferie der oppe. Da hadde det kommet min far for øre at jeg visstnok hadde oppsøkt en gård hvor det bodde ett "hippiepar", og de var huket med noe hjemmedyrket tobakk ... At jeg verken visste hvor denne gården var, eller kjente disse menneskene brydde bygdedyret seg lite om. Min far ble fortalt hvor jeg liksom hadde vært, og hva jeg hadde gjort osv ... Jeg for min del hadde knapt nok vært andre steder enn for meg selv, eller hjemme hos egen familie. Så, folk de har litt for lite å gjøre noen ganger, og da sitter de bak nedrullede kjøkkengardiner og uffer seg og koser med misnøyen sin - ikke særlig sunt for noen ... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Ja, der har du litt av poenget mitt. Jeg sliter med ekstremister, da. Endret 19. august 2012 av Bundy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå