Thomas-A Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Fikk plutselig i dag problemer med nettverkstilkoblingen på hovedmaskinen min, Dell XPS 15. Problemet er at jeg ikke får svar fra DNS-serveren. De andre maskinene som er koblet til fungerer som normalt og problemet oppstod i dag (surfet på nettet i hele går uten noe problem) Forsøkt å feilsøke og googlet, men blir bare mer og mer forvirret. Ruteren er en jensen Airlink 29150. Det er til opplysning 5 enheter (4 datamaskiner og en Lumia 610) som er koblet til. Tenker om det er for mange enheter? Noen som kan hjelpe? Ganske fortvilet i og med at jeg er helt avhenigig av internett på hovedmaskinen min (masteroppgave) Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Har den maskinen en annen DNS setting en resten da? Start - kjør - ipconfig/all Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 En midlertidig fix er å sette statisk DNS på maskinen din. Du setter dette i nettverk og delingssenter, høyreklikk på det nettverkskortet du bruker og velg IPv4. Høyreklikk der og sett statisk DNS. F.eks 195.159.0.100. Personlig er jeg litt skeptisk til Jensen & Co. Anbefaler heller Asus (RT-N56U, RT-N66U) eller Netgear N600, N750, N900, 802.11ac) om du skal ha mer stabile routere. Men det er selvsagt lurt å prøve siste firmware på routeren før man gir opp :-) Sjekk også at det ikke står på masse bittorrent eller annet som setter opp masse forbindelser (dersom du har en lite stabil router). 1 Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 saken er løst Viste seg at errorfix blokkerte all nettverkstilgang, ikke bare her hjemme. Kjørte en scan med anti-malware og fant hele 856 problemer :O Renset og alt funket! Takk for all hjelp og tips i saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå