Gå til innhold

irriterende nettverkproblem: DNS-serveren svarer ikke

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig i dag problemer med nettverkstilkoblingen på hovedmaskinen min, Dell XPS 15. Problemet er at jeg ikke får svar fra DNS-serveren.

De andre maskinene som er koblet til fungerer som normalt og problemet oppstod i dag (surfet på nettet i hele går uten noe problem)

Forsøkt å feilsøke og googlet, men blir bare mer og mer forvirret. Ruteren er en jensen Airlink 29150. Det er til opplysning 5 enheter (4 datamaskiner og en Lumia 610) som er koblet til. Tenker om det er for mange enheter?

Noen som kan hjelpe? Ganske fortvilet i og med at jeg er helt avhenigig av internett på hovedmaskinen min (masteroppgave)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En midlertidig fix er å sette statisk DNS på maskinen din.

Du setter dette i nettverk og delingssenter, høyreklikk på det nettverkskortet du bruker og velg IPv4.

Høyreklikk der og sett statisk DNS. F.eks 195.159.0.100.

Personlig er jeg litt skeptisk til Jensen & Co. Anbefaler heller Asus (RT-N56U, RT-N66U) eller Netgear N600, N750, N900, 802.11ac) om du skal ha mer stabile routere.

Men det er selvsagt lurt å prøve siste firmware på routeren før man gir opp :-)

Sjekk også at det ikke står på masse bittorrent eller annet som setter opp masse forbindelser (dersom du har en lite stabil router).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...