Gå til innhold

Lære seg å være mer tilbøyelig for guds folk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

...jeg finner det helt formålsløst å diskutere personlig tro/overbevisning i annet modus enn; "dialog"

Så hva gjør du her? :huh:

Hva gjør du her?

Lenke til kommentar

Hva gjør du her?

Et spørsmål besvart med samme spørsmål. Originalt!

Jeg diskuterer personlig tro/overbevisning skriftlig, tematisk, historisk og med ønske/formål om å lære noe eller forstå troende.

Jeg har så langt lykkes med det siste, men sjelden i den forstand at troende er enige i min konklusjon.

Så... igjen... hva gjør du her?

Trådtittelen er forresten for meg et ridikulum: Å forutgående tråden insistere på at det er noe slikt som "Guds folk" er forutinntatt, og vitner om det motsatte av hva tilbøyelighet er.

Verden vil bedras. Resten er vel enten de "fortapte" eller Djevelens verk. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva gjør du her?

Et spørsmål besvart med samme spørsmål. Originalt!

Jeg diskuterer personlig tro/overbevisning skriftlig, tematisk, historisk og med ønske/formål om å lære noe eller forstå troende.

Jeg har så langt lykkes med det siste, men sjelden i den forstand at troende er enige i min konklusjon.

Så... igjen... hva gjør du her?

Stort sett det samme som deg, men forsøker etter beste evne å holde dialogmoduset.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

LiamH klarer det like bra, spør du meg.Jeg synest det bare virket som en snikkommentar.

Det kommer vel an på hva man forstår ut av begrepet "dialog".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Denne tråden handler da ikke om dialog, den handler om kristenfanatisme og forkynnelse.

Jeg vet det - det var derfor jeg unngikk å invitere til mer diskusjon angående digresjonen min.

:)

Lenke til kommentar

LiamH,

Hvordan får du "For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, forat hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv;" til å bli "Gud ofret sin eneste sønn" ???

Mener du "gav sin Sønn " til verden, betyr ofret sin sønn til verden ??? I så fall har du fullstendig missforstått Guds gave til verden. Jesus Kristus er pillen som alle må ta for å bli friske å levende. Gud bare gav denne pillen til verden, Han ofret ikke noe.

Når det gjelder Jesu Kristi selvoppofrelse, har du utførlig fått forklart hva den går ut på i forige innlegg.

Jesus Kristus ofrer seg selv og innviterer alle kristne til å være med på det. Det er altså ikke Faderen som ofrer sønnen, det er sønnen som ofrer seg selv (gir seg selv) til Faderen, noe Han oppfordrer alle kristne til å gjøre sammen med Ham.

Tanken er veldig enkel, gir du deg selv til Skaperen, gir du Skaperen anledning til å omskape deg (fornye deg, regenerer deg) slik at du blir et nytt menneske, en ny skapning.

"My God, my God, why have you forsaken me?"...

LiamH, du er ikke kristen, derfor forstår du ikke det du leser.

Det Jesus Kristus opplever her er en åndelig død, Gud som hele tiden var i Ham, forlater Ham. Jesus Kristus dør både åndelig og kroppslig, på korset. Hans selvoppofrelse er fullstendig.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus: "Min Gud min Gud, hvorfor har du forlatt meg?"

Snakket han da med seg selv?

Når moren snakker til barnet i magen, snakker da moren med seg selv, turbonello ?

http://www.babyverde...barnet-i-magen/

Jesus Kristus &--#62; Far er i meg og gjør sine gjerninger. (Joh 14:10)

Var Gud i magen på Jesus? Var Jesus gravid med Gud, IHS?

Nei, Gud var i hjertet til Jesus Kristus, turbonello

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus: "Min Gud min Gud, hvorfor har du forlatt meg?"

Snakket han da med seg selv?

Når moren snakker til barnet i magen, snakker da moren med seg selv, turbonello ?

http://www.babyverde...barnet-i-magen/

Jesus Kristus &--#62; Far er i meg og gjør sine gjerninger. (Joh 14:10)

Var Gud i magen på Jesus? Var Jesus gravid med Gud, IHS?

Nei, Gud var i hjertet til Jesus Kristus, turbonello

Så Gud hadde forlatt hjertet til Jesus da?

Han var en profet (fred være med han).

pffffff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...