DiJayQ Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har satt opp en FTP server som kjører Windows 98.. sitter nå på min XP maskin og vil gjerne bruke Remote Desktop Connections på min XP maskin til å styre serveren, hvordan får jeg dette til? Går det? Lenke til kommentar
Borf Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 det trur eg blir litt vanskelig siden ikkje win98 har det. men eg kan anbefale deg å bruke winvnc istadenfor http://www.uk.research.att.com/vnc/ ps: win98 er ikkje det beste server os`et Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 hvordan får jeg dette til? Du installerer Remote Desktop på windows 98 maskinen. Er ikke verre enn det... Det ligger på windows XP (Pro) CD-en. Lenke til kommentar
skamor Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg benytter TightVNC. Den er veldig enkel og grei, og gratis! Anbefales! :smile: Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 radmin www.radmin.com Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Du installerer Remote Desktop på windows 98 maskinen. Er ikke verre enn det... Det ligger på windows XP (Pro) CD-en. Er ikke det bare klienten som ligger der a? Tror ikke det er noen stand-alone verson av rd-serveren, isåfall hvem fil var det du tenkte på?(installasjon av serverdelen alså) Lenke til kommentar
güner Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg er også sikker på at det er klienten som ligger på XP platen. Har prøvd på det samme tidliger og måtte til slutt bruke VNC. Fungerer greit det også.. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har ikke prøvd noe annet som står her, men Remote Anything har iallefall funket greit for meg. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 radmin www.radmin.com støtter meg til denne ja....den desidert beste jeg har testet (har bl.a. prøvd flere vnc-versjoner, pcanywhere og proxymaster). bruker den daglig på jobben for å koble opp mot en kundes server. får du remote desktop til å funke så er den også glimrende...bortsett fra at den sliter med enkelte tastetrykk (som f.eks. @£${[]} ) Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Ultr@VNC burde funke toppers til den slags arbeid. har prøvt både standard VNC og TightVNC men Ultr@VNC er den desiderte raskeste VNC programvare jeg har prøvt. kanskje litt mye knot å få det inn men når alt først er på plass så er det som å fysisk sitte på maskinen (bredband eller LAN..) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Du installerer Remote Desktop på windows 98 maskinen. Er ikke verre enn det... Det ligger på windows XP (Pro) CD-en. Er ikke det bare klienten som ligger der a? Tror ikke det er noen stand-alone verson av rd-serveren, isåfall hvem fil var det du tenkte på?(installasjon av serverdelen alså) Det er vel egentlig bare å prøve det? Bare putt inn Windows XP CD'en, så starter den opp automatisk. Da kan du velge om du vil installere XP, og noen andre alternativ. I det ene alternativet er Remote Desktop. Stream: Remote Desktop takler alle de tegnene hos meg i hvertfall. Det er kun ctrl-alt-del som naturlig nok ikke funker hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå