Gå til innhold

Er det bare meg eller er vi skyttere den store stygge ulven i samfunnet?

Anbefalte innlegg

Å sprenge ting er morsomt og mange har det som hobby. Så la oss gjøre alt av sprengstoff lovlig for alle som vil. For det er jo ikke sprengstoff som er farlig, det er fyren som detonerer det....

Kryssermissiler er forøvrig også morsomt for noen...

Men seriøst. Vi har helt greie våpenlover i dag. Og jeg har ikke noe imot våpeneiere, jeg er litt våpenentusiast selv og har også selv vært medlem av en pistolklubb en stund og skutt en del både pistoler og andre våpen. Men jeg er ikke noe for noe mer liberale våpenlover enn i dag, og heller ikke noe strengere.

Og jeg har ikke sett noe av trådstarters påstand om at våpeneiere blir uglesett i Norge. De aller fleste jeg har pratet med har et helt normalt og avslappet forhold til våpen enten de er skyttere eller ikke og enten de er interessert i våpen eller ikke.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sprenge ting er morsomt og mange har det som hobby. Så la oss gjøre alt av sprengstoff lovlig for alle som vil. For det er jo ikke sprengstoff som er farlig, det er fyren som detonerer det....

Kryssermissiler er forøvrig også morsomt for noen...

Men seriøst. Vi har helt greie våpenlover i dag. Og jeg har ikke noe imot våpeneiere, jeg er litt våpenentusiast selv og har også selv vært medlem av en pistolklubb en stund og skutt en del både pistoler og andre våpen. Men jeg er ikke noe for noe mer liberale våpenlover enn i dag, og heller ikke noe strengere.

Og jeg har ikke sett noe av trådstarters påstand om at våpeneiere blir uglesett i Norge. De aller fleste jeg har pratet med har et helt normalt og avslappet forhold til våpen enten de er skyttere eller ikke og enten de er interessert i våpen eller ikke.

dummeste jeg har lest spreng stoff er moro ja, er jo derfor jeg sprang sikkert 1million kinaputter å fikk kjeft på skolen 10+ganger fordi jeg "sprang" et par thunder shoots på skolen også hehe, som ung var det forbudt i Norge dessverre men ingen bryde seg særlig på tidlig 90tallet, men idag får jo ikke barn klarte i trær nesten engang, men uansett våpen er noe helt annet.

Våpen er

Forsvar

Sport

Hobby

Livsstil

Sprengstoff har et ekstremt skade potensial og regnes som militært utstyr i mine øyne noe sivile ikke skal eie samme som full automatiske våpen etc, broren til min mormor pleide sprenge et par bunter med dynamitt på nyttårsaften var faktisk ganske lett få tak i for ikke mange år siden samt ikke særlig strengt eller ulovlig.

Vi snakker her om at våpen lovene kan skjerpes inn pga 22juli samt hvorfor folk ser på skytere som noe farlig når de må søke hos politiet, noe som burde gi folk tilitt på at folk med våpen som int ikke er farlige mennesker etc.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Har ingenting imot skyttere. Finnes vel ingen annen idrettsgren i landet en skal ha SÅ god kontroll på papirene sine som denne. Ryddige karer! At enkelte har onde hensikter er ikke majoritetens feil.

Enig der , Jeg har vært innom bueskyting,luftgevær,bowling,fotball og men det beste , roligste miljøet med de koseligste folka er skytemiljøet,

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...