Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nytt skjermkort til cs:go, trenger hjelp.

scarface15

Anbefalte innlegg

Lasta ned betaen til cs:go (har xbox til det meste annet), og det var noe forferdelig lagg. Begynner å bli noen år siden jeg fulgte med på hva som var bra av skjermkort.

Det jeg har nå er 9800 gtx, ser etter noe i prisklassen 1000-1500,- har en 550w corsair-psu, så greit om jeg slipper å bytte den i samma slengen.

Alt av tips tas imot med måte =)

edit: kjøper gjerne brukt om jeg sparer noen kroner der

Endret av scarface15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg sjekket fps ingame?

edit: går litt off topic her, men pytt..

har en e8500 (3,16 ghz dual core), 8gb ram, 9800 gtx

Den beste ideen er å laste ned MSI Afterburner og sette den til å overvåke framerate

Så sammenligner du "GPU Usage" mot framerate: er det 95-99% GPU Usage når du har lav framerate er det skjermkortet som sliter, er det mindre enn 90% GPU Usage når du sliter med frameraten er det CPU som sliter.

Regner med du kjører oppdaterte drivere? Dette kan gjøre underverker på ytelsen.

Forøvrig rart du sliter, for systemet ditt er fortsatt et stykke over minstekravene for spillet (9800GTX er definitivt kraftig nok.)

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg sjekket fps ingame?

edit: går litt off topic her, men pytt..

har en e8500 (3,16 ghz dual core), 8gb ram, 9800 gtx

Den beste ideen er å laste ned MSI Afterburner og sette den til å overvåke framerate

Så sammenligner du "GPU Usage" mot framerate: er det 95-99% GPU Usage når du har lav framerate er det skjermkortet som sliter, er det mindre enn 90% GPU Usage når du sliter med frameraten er det CPU som sliter.

Regner med du kjører oppdaterte drivere? Dette kan gjøre underverker på ytelsen.

Forøvrig rart du sliter, for systemet ditt er fortsatt et stykke over minstekravene for spillet (9800GTX er definitivt kraftig nok.)

Laster ned fullversjonen av spillet nå, har nyeste nvidiadriverne (ikke beta) på nyformatert pc så der skal det i teorien ikke ligge noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...