kmskaden Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Hei. Har en 500Gb ekstern harddisk som jeg også ønsker å bruke på PS3'en min. Har etter litt søking på nett funnet ut at den skal være formatert i FAT32 for at den skal kunne gjenkjennes i PS3. Spørsmålet mitt er da : Finnes det noe program, gjerne gratis, som kan konvertere disken min fra NTFS til FAT32 uten å miste det eg har på harddisken fra før av? kmskaden Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Har aldri prøvd, men fant denne: http://www.hdd-tool.com/partition-manager/convert-ntfs-to-fat32-without-data-losing.htm Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Merk at Fat32 har en fil-limit på 4GB per fil. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Hei. Først av alt så anbefaler jeg å lese tråden i dette engelske forumet. I tillegg så har jeg funnet et program som kanskje fungerer slik du ønsker det. Og ja, det finnes programmer som kan gjøre dette - eller iallefall hevder at de kan. Det du da må være klar over er følgende faremomenter: Programmet KAN henge, noe som resulterer i en komplett korrupt harddisk og filer som forsvinner. Det du etterspør er ganske populært over det ganske nett. Du vil derfor nesten garantert komme borti falske programmer som egentlig bare er virus/spam-bomber. Om du finner et program som faktisk klarer å konvertere til FAT32, så er det fremdeles en sjanse for at programmet ikke klarer å gjenskape filtabellen på en ordentlig måte. Resultatet er en tilsynelatende fungerende disk, men som du får trøbbel med i etterkant. Bruk windows til å sjekke disken etter konvertering i alle fall. Tror du bør vurdere hvorvidt det kan være bedre å bare skaffe seg en ekstra disk for mellomlagring av filer. Ekstra harddisker får man jo alltids bruk for Lenke til kommentar
kmskaden Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Tror eg står over det prosjektet og kjøper meg en ny disk til ps3 formålet. Fikk en "liten" krasj på både data og extern disk da eg fikk strømbrudd i huset Men takk for forslag og linker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå