Gå til innhold

Konvertere ekstern harddisk til FAT32

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 500Gb ekstern harddisk som jeg også ønsker å bruke på PS3'en min. Har etter litt søking på nett funnet ut at den skal være formatert i FAT32 for at den skal kunne gjenkjennes i PS3.

Spørsmålet mitt er da : Finnes det noe program, gjerne gratis, som kan konvertere disken min fra NTFS til FAT32 uten å miste det eg har på harddisken fra før av?

kmskaden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Først av alt så anbefaler jeg å lese tråden i dette engelske forumet. I tillegg så har jeg funnet et program som kanskje fungerer slik du ønsker det.

Og ja, det finnes programmer som kan gjøre dette - eller iallefall hevder at de kan. Det du da må være klar over er følgende faremomenter:

• Programmet KAN henge, noe som resulterer i en komplett korrupt harddisk og filer som forsvinner.
  • Det du etterspør er ganske populært over det ganske nett. Du vil derfor nesten garantert komme borti falske programmer som egentlig bare er virus/spam-bomber.
  • Om du finner et program som faktisk klarer å konvertere til FAT32, så er det fremdeles en sjanse for at programmet ikke klarer å gjenskape filtabellen på en ordentlig måte. Resultatet er en tilsynelatende fungerende disk, men som du får trøbbel med i etterkant. Bruk windows til å sjekke disken etter konvertering i alle fall.

Tror du bør vurdere hvorvidt det kan være bedre å bare skaffe seg en ekstra disk for mellomlagring av filer. Ekstra harddisker får man jo alltids bruk for ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...