TCK Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei. En kamerat av meg holder på å flashe sitt Asus A7N8X Deluxe (ble kjøpt i sist uke). Det har nå tatt 3 timer.... Helt i begynnelsen kom denne meldingen: The program files's BIOS-Lock string does not match with your system LAN=0000000C6E7D6A75 NVGUID: 1394= 00E01800002956C8 Pc'en står fremdeles på. I massage blinker det PLEASE WAIT. Hva skal vi gjøre? Er Bios brikken ødelagt? Vi brukte bios filen an8d1006.bin Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Aner ikke hvorfor feilmeldingen kommer hvis det er rett BIOS dere har brukt, men så lenge han ikke booter maskina skal alt være OK. Regner med dere har bommet på revisjonen på kortet. Revisjonen står printet rett på kortet, like bak "navnet". Sørg for å bruke nyeste ASUSupdate fra her, og nyeste BIOS fra her. Lykke til, og husk at dere ikke restarter maskina uten å ha fått til en vellykket flash med riktig BIOS! Det kan hende maskina ikke starter mer hvis ikke. -KJ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Dere har kanskje feil BIOS, prøv å gå ut av flashprogram uten å starte pcèn på nytt, finn fram RIKTIG BIOS og flashe på nytt ! Lenke til kommentar
TCK Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Frykter vi har tatt feil revision... Hva skal vi gjøre da? Er det 100% sikkert at bios brikken er ødelagt? Hvor kan jeg eventuelt få kjøpt ei løs bios brikke? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Hvordan går jeg ut av bios programmet da? Vi brukte det bios programmet som ligger på hovedkortet- Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Avslutt flashprogram og flashe på nytt med riktig bios. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Jeg er jo ikke inne i windows.. Så da må jeg jo starte maskinen på nytt for å flashe med rett bios.. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 ACHTUNG ! Diese BIOS ist nur für die Platinen Revisionen 2.xx ! (siehe Platinenaufdruck) FINAL = beta Status 1006 = 1006.006 Änderungen der Finalversionen finden Sie stets unter: http://download.asus.com.tw Änderungen der Betaversionen werden nicht veröffentlicht. Jeg kan ikke tysk og vet ikke hva dette betyr. For meg ser det ut som om en melding om at denne BIOS'n ikke er for 2X revisjon av kortet. Er ikke Deluxe kortene 2.X revisjon? Den tyske serveren er den eneste av de 3 jeg kan velge mellom i update programmet som jeg greier å koble meg til. Er ikke Asus update til å stole på? Kansje det er denne BIOS'n som er brukt av trådstarter og at den derfor har krasjet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg er jo ikke inne i windows.. Så da må jeg jo starte maskinen på nytt for å flashe med rett bios.. Du kan la maskinen stå på C: og bruke en annen PC for å lage en ny diskett med riktig bios og deretter gå til A: igjen så starter du bios programmet på nytt. Du er i DOS nå eller ? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Vi tok en råkjangs og startet maskinen på nytt. Den funket slik som før. Hvilken revision er kortet da? Det ble som sagt kjøpt i sist uke? Grunnen til at vi oppdaterer bios er at det ikke nytter å disable speech post report... Så det er ei iriterende stemme som sier: System test cpu failure hele tiden... Noen som vet om vi kan gjøre noen andre ting enn å oppdatere bios? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Aner ikke hvorfor feilmeldingen kommer hvis det er rett BIOS dere har brukt, men så lenge han ikke booter maskina skal alt være OK. Regner med dere har bommet på revisjonen på kortet. Revisjonen står printet rett på kortet, like bak "navnet". Er navnet bak hovedkortet, eller på "framsida"? Strever med å finne det på gjeldende kort, kan du lage en illustrasjon? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Det står mellom PCI slot 2 og 3. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Prøv siggen min, der skal rev. kanskje komma frem ? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 ACHTUNG ! Diese BIOS ist nur für die Platinen Revisionen 2.xx ! (siehe Platinenaufdruck) ADVARSEL! Denne BIOS er kun for Hovedkort(tror jeg) revisjon 2.xx! (se hovedkort trykk) Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 ACHTUNG ! Diese BIOS ist nur für die Platinen Revisionen 2.xx ! (siehe Platinenaufdruck) ADVARSEL! Denne BIOS er kun for Hovedkort(tror jeg) revisjon 2.xx! (se hovedkort trykk) :oops: skulle tatt tysk på videregående! Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 ACHTUNG !Diese BIOS ist nur für die Platinen Revisionen 2.xx ! (siehe Platinenaufdruck) FINAL = beta Status 1006 = 1006.006 Änderungen der Finalversionen finden Sie stets unter: http://download.asus.com.tw Änderungen der Betaversionen werden nicht veröffentlicht. Jeg kan ikke tysk og vet ikke hva dette betyr. For meg ser det ut som om en melding om at denne BIOS'n ikke er for 2X revisjon av kortet. Er ikke Deluxe kortene 2.X revisjon? Den tyske serveren er den eneste av de 3 jeg kan velge mellom i update programmet som jeg greier å koble meg til. Er ikke Asus update til å stole på? Kansje det er denne BIOS'n som er brukt av trådstarter og at den derfor har krasjet. Nei, det står at BIOSen bare er for revisjon 2, så hvis du har rev. 2 av a7n8x så skulle ikke det være noe problem. Hvis det ikke går an å gå ut av flasheprogrammet, så er du ganske enkelt nødt til å restarte maskinen og håpe på det beste. Forhåpentligvis så klarer maskinen å komme til leting etter boot sektor på diskett. Hvis maskinen ikke skulle starte så har du ikke annet valg enn å levere inn kortet der hvor du kjøpte det og betale prisen det koster for å "fikse" BIOS-brikken. Enda bedre er det hvis du kjenner noen som har samme hovedkort, slik at du kan låne BIOS-brikken og hot swappe den med den "ødelagte" brikken etter at oppstarten er fullført. Lenke til kommentar
Edder Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Bruk Asus liveupdate. Da får du riktig bios og du slipper og bruke diskett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå