Gå til innhold

Samsung Note - GPS ?


arne22

Anbefalte innlegg

Hei !

 

I sommer så var jeg på langtur med motorsykkel og hadde med 3 stk Samsungprodukter med GPS som jeg skulle bruke for navigasjon.

 

Galaxy S Pluss hadde alt for dårlig sattelittmottak. Ubrukelig til oppgaven og fungerte knapt nok i det hele tatt. (Er nå levert til service.)

 

Samsung Player, 5.3 toms kjøpt i utlandet. Samme størrelse som Note men uten 3G. GPS navigasjon fungerte med nød og neppe, men allikevel for dårlig til at denne kunne brukes i praksis.

 

Samsung Tab 7 toms. Den første klassiske utgaven. Her fungerte GPS navigasjonen perfekt, og den reddet hele sommeren. Litt problem med at batteriet gikk tomt, men den var god til å finne sattelittene og veien.

 

Software: Google Maps med preinstallerte kart for de aktuelle strektningene.

 

Konklusjonen er den at man ikke bare kan kjøpe en mobil eller et nettbrett med GPS og så forvente at den fungerer til oppgaven. Antenne og slike ting må også være laget til oppgaven og for praktisk bruk.

 

Kunne tenke meg å bytte ut den gamle classic med en nyere modell der GPS faktisk fungerer. Synes Note 5.3 ser meget OK ut, men virker GPS`en på denne godt nok til at man virkelig kan bruke den til navigasjon ?

 

Er det andre små nettbrett eller store mobiler som kan anbefales til navigasjon ? Noen som har erfaringer og som kan anbefale eller fraråde ? (Den gamle 7 toms fungerte jo meget bra, men den er liksom litt utdatert på alt mulig annet.)

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

 

I sommer så var jeg på langtur med motorsykkel og hadde med 3 stk Samsungprodukter med GPS som jeg skulle bruke for navigasjon.

 

Galaxy S Pluss hadde alt for dårlig sattelittmottak. Ubrukelig til oppgaven og fungerte knapt nok i det hele tatt. (Er nå levert til service.)

 

Samsung Player, 5.3 toms kjøpt i utlandet. Samme størrelse som Note men uten 3G. GPS navigasjon fungerte med nød og neppe, men allikevel for dårlig til at denne kunne brukes i praksis.

 

Samsung Tab 7 toms. Den første klassiske utgaven. Her fungerte GPS navigasjonen perfekt, og den reddet hele sommeren. Litt problem med at batteriet gikk tomt, men den var god til å finne sattelittene og veien.

 

Software: Google Maps med preinstallerte kart for de aktuelle strektningene.

 

Konklusjonen er den at man ikke bare kan kjøpe en mobil eller et nettbrett med GPS og så forvente at den fungerer til oppgaven. Antenne og slike ting må også være laget til oppgaven og for praktisk bruk.

 

Kunne tenke meg å bytte ut den gamle classic med en nyere modell der GPS faktisk fungerer. Synes Note 5.3 ser meget OK ut, men virker GPS`en på denne godt nok til at man virkelig kan bruke den til navigasjon ?

 

Er det andre små nettbrett eller store mobiler som kan anbefales til navigasjon ? Noen som har erfaringer og som kan anbefale eller fraråde ? (Den gamle 7 toms fungerte jo meget bra, men den er liksom litt utdatert på alt mulig annet.)

Jeg har brukt Noten som gps i østlandsområdet og det funker utrolig bra rett ut av esken. Google maps. Har aldri bommet og er utrolig nøyaktig.

Lenke til kommentar

Takker så meget.

 

Når man har brukt slike "dingser" gjennom et stykke tid, så skifter jo synet litt på hva som er viktig.

For eksempel så er jo utskiftbart batteri utrolig viktig. Hvis man for eksempel har kjørt motorsykkel imange timer og så er framme i det svarte intet, så er det jo en håpløs situasjon hvis GPS batteriet er dødt. Da er jo et reservebatteri en temmelig god løsning. .. og Noten har vel et utskiftbart batteri.

 

Ellers så synes jeg 5.3 er en ganske perfekt størrelse. 7 toms blir faktisk for stort, for ikke å snakke om Ipad, som har en størelse som er til å le av.

 

Radio og telefonfunksjon er praktisk å ha, og en GPS som faktisk fungerer og også et "must", og Noten har vel alt sammen. (?!)

 

Tab Clasic 7 har fungert ganske perfekt til det meste, men den er vel litt stor og tung og den magler radio og utskiftbart batteri.

 

For Note 5.3 så er vel det hele krympet, samtidig som den har det hele, og det fungerer.

 

Spørs om det ikke blir det neste innkjøpet ..

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...