Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] laptop ''fryser'' regelmessig

Anbefalte innlegg

hei.

har en acer aspire 5551G som har vært litt kranglete en stund, det begynte med at den brått begynte og fryse uten noe ''åpenbar'' grunn, sendte den til verksted, de bytta hovedkortet og sendte den i retur. etter det virka den i ca 1 helg før den begynte igjen. etter litt testing og utforsking fant jeg ut at jeg sender den inn igjen med en avhandling med symptomer. da bytta de hdd og etter det virka den som et skudd. til her for et par mnd siden, samme historie. da var garantien gått ut så jeg satte i en 60gig disk fra en ps3 jeg hadde liggende og problem solved. etter en stund innså jeg at 60gig ikke er mye og rutte med så jeg kjøpte en seagate momentus xt hybrid 500gig, satte den i og la inn windows. etter 1 dags bruk har den begynt og fryse igjen, samme som før.

noen som har erfaring med noe sånt ?

ps: originaldisken var en standard seagate 500 gig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra ett kjapt google søk (5551G freezes):

"the Western Digital hard drive kept freezing so I had to install quietHDD!"

http://www.anandtech...d-budget-gaming

Kanskje dette hjelper deg?

edit: Det kan jo være imellom, alstå drivere eller noe slikt.. Prøv å google litt mer :)

edit2: Ser ut som det er flere enn deg som har hatt dette problemet, og det kan bli vanskelig å bli kvitt det når det er "modell" betinget:

"bought this to do my work on, which means it is used as a bit of a workhorse. However, I have had issues right from the start and still continuing. There was a major fault with the hard drive which meant the laptop would literally freeze for 10-15..."

http://alatest.no/anmeldelser/baerbare-datamaskiner/acer-aspire-5551/po3-74927927,30/

Jeg ville undersøkt litt mer og i værste fall kanskje be om pengene tilbake å kjøpe en ny bærbar, altså en helt annen modell.

Endret av p3rdurabo
Lenke til kommentar

Fra ett kjapt google søk (5551G freezes):

"the Western Digital hard drive kept freezing so I had to install quietHDD!"

http://www.anandtech...d-budget-gaming

Kanskje dette hjelper deg?

edit: Det kan jo være imellom, alstå drivere eller noe slikt.. Prøv å google litt mer :)

edit2: Ser ut som det er flere enn deg som har hatt dette problemet, og det kan bli vanskelig å bli kvitt det når det er "modell" betinget:

"bought this to do my work on, which means it is used as a bit of a workhorse. However, I have had issues right from the start and still continuing. There was a major fault with the hard drive which meant the laptop would literally freeze for 10-15..."

http://alatest.no/an...o3-74927927,30/

Jeg ville undersøkt litt mer og i værste fall kanskje be om pengene tilbake å kjøpe en ny bærbar, altså en helt annen modell.

laptopen funker fett som f... med 60gig disken fra den gamle ps3 min. aldri noe tull med den da. er desverre ikke mulig og levere den tror jeg, men jeg kan kjøre med 60gig disk jeg sålenge den funker da. er bare en nr 2 pc som er med på hytta o.l. men kan også prøve og undersøke litt om hvilke muligheter det er igjen for og bytte den inn, har bytta ram, og har ikke originaldisken lenger Endret av bippib
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hei, sjekka opp med reklamasjon på laptop'en og det var mulig, men da jeg endelig klarte og finne originaldisken, fant jeg ut at jeg hadde kasta den gamle ram'en. tok så ut den ene brikka på 4 gig og lot èn stå i(tenkte at det ikke var noe stress sålenge da var det nøyaktig like mye ram som da jeg kjøpte den og samme merke og hastighet på brikka, men bare èn 4 isteden for 2x2) etter alt dette så formaterte jeg og la inn windows og alle drivere på nytt. så vips virket maskinen akkurat som den skulle. så da sier vi case closed. takker for alle tips

Endret av bippib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...