Gå til innhold

overføre ting med lange navn "filnavnet er for langt for målgruppen"

isabell-

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lagrer en hel del på pc noen ganger skal det overføres til minnepenn.

Et problem jeg ofte støter på er «filnavnet er langt for målgruppen».

Jeg har ofte ting lagret inni mappe etter mappe. Oppdiktet eksempel en har en mappe som heter historie, i den mappen har en mappesom heter England, i den mappen igjen en mappe som heter tidligere oppgaver osv.

Noen ganger er selve navnet på et dokument som er for langt. Det kan være vanskelig og lage korte nok navn. At jeg ikke kan ha lengre navn er et stort problem for meg. Som lager mye ekstra tid og arbeid med og finne igjen ting på minnepenn osv.

Det er ellers stor plass på minnepenn og slikt som jeg bruker. Det er ganske uforståelig for meg hvorfor jeg kan lagre store og lange dokument ja skrive så mye jeg vil i selve dokumentet. Mens navnet på dokumentet og mappe kan ikke inneholde en bokstav for mye!

Hvordan kan jeg overføre filmer videoer dokumenter mapper ol med lange navn?

Hvorfor er det sånn bør jeg kjøpe en annen sort minnepenn? hvilken? Eller er det noe speilet jeg skal gjøre for og få overført med lange navn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vanlig dette.

Windows (med NTFS), kan kunn benytte 255 tegn. Har du flere mapper, så øker tegn stien.

Minnepinnen du benytter har FAT-32 ingen begrensing.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Det er minnepennen som ikke har plass...

Lenke til kommentar

Windows begrenser vanligvis filnavn til 260 tegn. Men filnavnet må faktisk være kortere enn dette fordi den fullstendige banen (for eksempel C:\Programfiler\filnavn.txt) er inkludert i antallet tegn. Dette er grunnen til at du av og til kan opplever feil når du kopierer en fil med et langt filnavn til en plassering som har en lengre bane enn den gjeldende plasseringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...