Black Star Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har nå 4 harddisker i kabinettet mitt, men jeg prøver å ha litt avstand mellom de. Det jeg lurer på er om de allikevel blir for varme? Er det lurt at de er så varme at det kan være ubehagelig å ta på de? Hvor mye vil en vifte pr. harddisk forlenge levetiden? Jeg har Western Digital. 2x80GB SE, 1x80GB og 1x120GB SE. Kabinett-temp er 30-32, og det er litt (bare litt) ubehagelig å ta på toppen av harddiskene. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Regner med at disse harddisken har s.m.a.r.t. Hent et program som heter DTemp å sjekk selv hvor høy temeratur de har. Over 60 C er ikke til å anbefale. Edit: http://private.peterlink.ru/tochinov/download.html <-- DTemp Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Regner med at disse harddisken har s.m.a.r.t. Hent et program som heter DTemp å sjekk selv hvor høy temeratur de har. Over 60 C er ikke til å anbefale. Edit: http://private.peterlink.ru/tochinov/download.html <-- DTemp Takk for svar, men harddiskene har ikke SMART. Jeg installerte allikevel programmet for å sjekke, men temperaturen ble ikke sjekket, og jeg fikk beskjed om at SMART ikke var støttet. Lenke til kommentar
guom Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg har to HD som ligger nokså nær hverandre, og de er på forholdsvis 44 og 46 C, og pcen min har ikke stått på i mer enn 5 timer, er det et dårlig tegn? I følge Dtemp er det kritiske punkter. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg har to HD som ligger nokså nær hverandre, og de er på forholdsvis 44 og 46 C, og pcen min har ikke stått på i mer enn 5 timer, er det et dårlig tegn? I følge Dtemp er det kritiske punkter. Du kan selv sette den temperaturen du mener er kritsk med DTemp. Jeg har to seagate´er og de har produsenten oppgitt en kritisk temperatur på 60 grader. Lenke til kommentar
guom Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Takk, har søkt litt rundt på nettet angående kritiske temp. de fleste er på rundt 55-60 C, så jeg er trygg, føreløpig. Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har 2 Seagate 7000.1 SATA 80GB i raid 0, og OS disk WD Raptor. temp lå tidl. på rundt 46 C, etter å ha montert Vannkjøleblokker er tempen nå nede i rundt 33 C. Romtemp ved måling lå på rundt 25 C Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Diskene starter å slite rundt 50c, så du bør holde deg unna.. Snakker av erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå