Gå til innhold

Samletråd for internett gjennom Canal Digital.

Anbefalte innlegg

Det er stadig jeg lurer på noe som gjelder med internett hos Canal Digital, så tenkte å opprette en tråd hvor vi kan holde hverandre oppdatert på problemer, tilbud ol.

Som nå sliter jeg med at jeg ikke får fullstendig kontakt med diverse nettsider, bla http://forum.xda-developers.com/. Jeg får sett siden delvis, men layouten er rimelig tullete. Låner jeg naboen sitt nett som ikke har Canal Digital, så funker siden utmerket.

Jeg har prøvd å bytte navneserver i routeren min(RT-N16) til google og powertech sine, uten hjelp.

Ser at jeg ikke får kontakt med http://media.xda-developers.com/images/icons/nav-home.png kan det være at layout/bilder og lignende ligger under der?

Jeg er ikke så flink til dette hva angår feilsøking videre, så fint om noen kan komme med noe tips videre på veien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk opp bildet av hjemknappen på forumet ved å følge den linken og har Canal Digital som bredbåndsleverandør. Forøvrig har jeg ingenting å klage på om CD sitt bredbånd annet enn pris/hastighetsforhold, noe som selvfølgelig er svært viktig : p

Lenke til kommentar

Fikk opp bildet av hjemknappen på forumet ved å følge den linken og har Canal Digital som bredbåndsleverandør. Forøvrig har jeg ingenting å klage på om CD sitt bredbånd annet enn pris/hastighetsforhold, noe som selvfølgelig er svært viktig : p

Jeg får bare opp

Denne nettsiden er ikke tilgjengelig
Forbindelsen til media.xda-developers.com ble avbrutt.
Her er noen forslag:
Last inn denne nettsiden senere.
Kontroller Internett-tilkoblingen din. Start eventuelle rutere, modemer eller andre nettverksenheter du bruker, på nytt.
Du kan legge til Google Chrome som et tillatt program i brannmuren eller innstillingene for antivirusprogrammet. Hvis det allerede er et tillatt program, kan du slette det fra listen over tillatte programmer og så legge det til på nytt.
Hvis du bruker en proxy-tjener, sjekker du proxy-innstillingene eller kontakter en systemansvarlig for å kontrollere at proxy-tjeneren fungerer. Hvis du tror at du ikke trenger å bruke en proxy-tjener, kan du endre proxyinnstillingene:Gå til skiftenøkkelmenyen > Innstillinger > Vis avanserte innstillinger > Endre innstillinger for mellomtjener > LAN-innstillinger og fjern avmarkeringen for «Bruk en proxy-tjener til lokalnettet» i avmerkingsruten.
Feil 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Tilkoblingen ble tilbakestilt.

Hvor i Norge bor du? Fylke?

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ikke noe. Nå koblet jeg vekk den trådløserouteren og kobler meg rett på modemet og da funker sidene utmerket. Kobler jeg routeren tilbake så er sidene dårlige igjen. Jeg har nå prøvd å sette routeren tilbake i fabrikk instillinger, prøvd tidligere firmware versjoner til routeren uten hjelp.

Oppsettet mitt ser slik ut:

CD Modem(kun en port her, som jeg har koblet til RT-N16)

|

|

RT-N16 (brukes kun som router, trådløst er dekativert)

|- Server

|- Stasjonær

|- Switch som står i tv-benken (diverse komponenter koblet til)

|- NETGEAR Rangemax Open Source Wireless(står som et trådløst aksesspunk(switch)) Her går alt det trådløse utstyret samt noen kabla komponenter.

Noen som kan komme med noen tips?

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ikke noe. Nå koblet jeg vekk den trådløserouteren og kobler meg rett på modemet og da funker sidene utmerket. Kobler jeg routeren tilbake så er sidene dårlige igjen. Jeg har nå prøvd å sette routeren tilbake i fabrikk instillinger, prøvd tidligere firmware versjoner til routeren uten hjelp.

Oppsettet mitt ser slik ut:

CD Modem(kun en port her, som jeg har koblet til RT-N16)

|

|

RT-N16 (brukes kun som router, trådløst er dekativert)

|- Server

|- Stasjonær

|- Switch som står i tv-benken (diverse komponenter koblet til)

|- NETGEAR Rangemax Open Source Wireless(står som et trådløst aksesspunk(switch)) Her går alt det trådløse utstyret samt noen kabla komponenter.

Noen som kan komme med noen tips?

EDIT:

Jeg ga deng, og installerte Tomato (beta) Version 1.28. Nå er det oppe å funker, aner ikke hva som gjorde at det ikke funket med ASUS sin!

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...