Nitrius Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Har et Obsidian 800D kabinett, med Corsair H50 til CPU, montert bak(Scythe Gentle Typhoon som vifte på radiator), og 2 Noctua NF-P12-1300 i toppen av kabinettet, ellers standard corsair viftene til kabinettet. For øyeblikket er det disse 2 Noctua viftene som bråker mest i kabinettet, men mener å ha lest at disse skal være relativt stille? Skal jo sies at det følger med sånne adaptere for å minske RPM, for øyeblikket kjører jeg uten, så er maks RPM, dog testet med speedfan for å høre hvordan det hørtes med disse to viftene på 50%, og det ble jo som natt og dag, mye mer behagelig. Uansett, noen som har erfaring med disse viftene? Også lurer jeg på om noen har noen gode forslag til vifter? Som kanskje kan erstatte disse Noctua viftene, om jeg ikke blir fornøyd. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Anbefaler en viftestyring. Vil du ha nye vifter, så er jo egentlig Noctua gode på støydemping, men det kan hende at du har noen high performance vifter. Hva med en slik en? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659927 Noctua bruker gummi i stedet for vanlige metallskruer, noe som hjelper mye på lydnivået. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Ja, noctuaviftene støyer endel på full rpm. Har du ikke plass til å koble disse på hovedkortet? Eventuelt kjøp en adapter. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Anbefaler en viftestyring. Vil du ha nye vifter, så er jo egentlig Noctua gode på støydemping, men det kan hende at du har noen high performance vifter. Hva med en slik en? http://www.komplett....aspx?sku=659927 Noctua bruker gummi i stedet for vanlige metallskruer, noe som hjelper mye på lydnivået. Fulgte med slike gummi "skruer" til disse Noctua viftene jeg har her nå, dog skjønte meg aldri helt på de, de blir jo hengende løst? Men det er kanskje meningen? Ja, noctuaviftene støyer endel på full rpm. Har du ikke plass til å koble disse på hovedkortet? Eventuelt kjøp en adapter. De er kobla til på hovedkortet, men om du da tenker på at hovedkortet styrer hastigheten, så er dette noe jeg har slått av om jeg husker rett, så de kjører på full guffe. Men lurer på om jeg nå skal gjøre om litt på oppsettet, bytte ut H50 med H100, samt kjøpe noen nye vifter. Endret 18. august 2012 av Nitrius Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Hvorfor kjører du viftene på full guffe hvis du ønsker en mer lydsvak pc? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Anbefaler en viftestyring. Vil du ha nye vifter, så er jo egentlig Noctua gode på støydemping, men det kan hende at du har noen high performance vifter. Hva med en slik en? http://www.komplett....aspx?sku=659927 Noctua bruker gummi i stedet for vanlige metallskruer, noe som hjelper mye på lydnivået. Fulgte med slike gummi "skruer" til disse Noctua viftene jeg har her nå, dog skjønte meg aldri helt på de, de blir jo hengende løst? Men det er kanskje meningen? Ja, noctuaviftene støyer endel på full rpm. Har du ikke plass til å koble disse på hovedkortet? Eventuelt kjøp en adapter. De er kobla til på hovedkortet, men om du da tenker på at hovedkortet styrer hastigheten, så er dette noe jeg har slått av om jeg husker rett, så de kjører på full guffe. Men lurer på om jeg nå skal gjøre om litt på oppsettet, bytte ut H50 med H100, samt kjøpe noen nye vifter. De fungerer veldig bra, de Viften blir ikke løs på noen som helst måte, nei. Var litt skeptisk selv første gang, men veldig fornøyd med dem. Anbefaler ikke H100 hvis du vil ha en stillegående PC. De har hatt problemer med mange defekte viftestyringer på pumpa (har det samme problemet selv), så viftene går konstant på maks med mindre du kobler dem til en egen viftestyring. Og de går på 2300 RPM, så det blir mye bråk. Har også vært en del problemer med luft i pumpa, eller noe slikt, noe som tydeligvis også fører til en del støy. Like greit å gå for NH-D14 eller en annen luftkjøler hvis du vil ha en stillegående CPU-kjøler. Endret 18. august 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Hvorfor kjører du viftene på full guffe hvis du ønsker en mer lydsvak pc? Si det, har hatt det slik en stund, ikke tenkt så stort over det, før jeg plutselig fikk lyst til å gjøre noen endringer nå. Så bytta litt frem og tilbake her. Anbefaler en viftestyring. Vil du ha nye vifter, så er jo egentlig Noctua gode på støydemping, men det kan hende at du har noen high performance vifter. Hva med en slik en? http://www.komplett....aspx?sku=659927 Noctua bruker gummi i stedet for vanlige metallskruer, noe som hjelper mye på lydnivået. Fulgte med slike gummi "skruer" til disse Noctua viftene jeg har her nå, dog skjønte meg aldri helt på de, de blir jo hengende løst? Men det er kanskje meningen? Ja, noctuaviftene støyer endel på full rpm. Har du ikke plass til å koble disse på hovedkortet? Eventuelt kjøp en adapter. De er kobla til på hovedkortet, men om du da tenker på at hovedkortet styrer hastigheten, så er dette noe jeg har slått av om jeg husker rett, så de kjører på full guffe. Men lurer på om jeg nå skal gjøre om litt på oppsettet, bytte ut H50 med H100, samt kjøpe noen nye vifter. De fungerer veldig bra, de Viften blir ikke løs på noen som helst måte, nei. Var litt skeptisk selv første gang, men veldig fornøyd med dem. Anbefaler ikke H100 hvis du vil ha en stillegående PC. De har hatt problemer med mange defekte viftestyringer på pumpa (har det samme problemet selv), så viftene går konstant på maks med mindre du kobler dem til en egen viftestyring. Og de går på 2300 RPM, så det blir mye bråk. Har også vært en del problemer med luft i pumpa, eller noe slikt, noe som tydeligvis også fører til en del støy. Like greit å gå for NH-D14 eller en annen luftkjøler hvis du vil ha en stillegående CPU-kjøler. Var faktisk ute å kjøpte en H100 istad, dog en av de uheldige og opplevde denne "buzzing"/"Grinding" lyden som det virker som Corsair er klar over selv: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=107252 Dog fant en "fiks" ved å lodde på en diode på en 12v ledningen på en molex kontakt, og satt den mellom molex kontakten fra h100 og den fra PSUen, etter dette ble lyden borte. Står om det midt i førsteposten her: http://www.overclock.net/t/1236923/corsair-h100-h80-h60-noise-grinding-pump-fix-official-corsair-response men blir vel å kontakte Corsair for å se om det er mulig å få en ny, sier jo i posten over her at det ikke skal være noe trøbbel å få tilsendt en ny. Ellers kjøpte jeg med en gang noen nye vifter til kjøleren også, 2stk Noctua NF-P12 PWM utgaven, samtidig som jeg kjøpte en NF-S12B, så nå har jeg H100 i top av kabinettet, som drar luften inn og igjennom radiatoren, også har jeg NF-S12B viften bak som drar luften ut. Virker å funke bra enn så lenge, mindre støy, så og si lik idle temp, men load tempen har sunket betraktelig med H100en kontra H50en, så for øyeblikket er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Har selv en en H100, hadde samme problemer, men pga av tilgang til utstyr og komponenter så bestilte jeg fra brukeren wlw wl på overclock. Han sendte meg 2 volt-mod moduler for dette til 80kr og etter det så ble pumpa så stille. Hovedproblemet er ikke luft i pumpa, men at spindelen er skjev og kommer den opp i høy hastighet så lager den tikke-lyd som en HDD, ved å senke volten så er det nok til at den ikke lager ulyd. Selv har jeg ikke gidda å kontakte Corsair for bytting av H100, enten så må man sende inn H100, vente på en ny i retur. Eller man bruker visakortet og betaler ca800kr(?) og de sender deg en vifte, når de mottar din H100 så får du tilbakepengene, depositum altså. Elsker H100, tyst som bare det med den laveste viftehastigheten Frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå