B25S Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Heisann, Jeg er snart nødt til å flytte nærmere Oslo da jeg skal gå på Bjørknes. Bor i dag ca. 3 timer unna Oslo og det blir alt for langt for pendling. Jeg har ca. 7-8000 kr jeg tenker å bruke på hybel pr. måned. Dette kan kanskje strekkes. Poenget med tråden er at jeg er helt blank, og jeg aner virkelig ikke hvor jeg skal lete. Det eneste jeg ser på annonser på Finn.no og hybler.no er steder som ser fine ut. Jeg er ikke kjent i Oslo og har ingen erfaring med den kollektive trafikken. Derfor er det litt forskjellige ting jeg lurer på og jeg er veldig mottakelig for tips. Jeg er opptatt av et sted som er i noenlunde grei størrelse. Minst 40 kvadrat. Det er kun jeg som skal bo der, så det trenger ikke å være mer enn 1 seng. Det må være enkelt og relativt kjapt å benytte seg av kollektiv trafikk og evt. gå for å komme meg til og fra skolen og sentrum. Det jeg ser er at de to første kriteriene er veldig vanskelig å oppfylle om en ser på hybler i Oslo og rundt der jeg skal gå på skole (Frogner). Så jeg tenker kanskje at det kan være greit å bo utenfor i litt roligere strøk, og kanskje få et sted å bo som er av litt høyere standard? Hva bør jeg se etter? Hvor er det lurt å bo? Hvor kan jeg bo best mulig for 7-8k, og har godt og effektivt kollektivtilbud, og helst slik at jeg slipper å bytte så mye? Endret 18. august 2012 av Senna Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Ta deg en liten ferietur til området og gjør deg kjent. 2-3 overnattinger på hotell eller bekjente gjør ofte underverker. Ta med CV og fult av kopier, kanskje med en liten beskrivelse av deg selv, etc. Skolen selv har også mye informasjon om hybler men der er pågangen stor. En effektiv måte jeg har hørt er faktisk å ta en dør til dør aksjon, altså å ringe på å spørre om de har noe å leie ut eventuelt vet om noen. UTROLIG hvor masse kontakter og tips man kan få etter bare noen timer. Endret 19. august 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå