Gå til innhold

Ustabilt WLAN, DLink DIR-655

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leier en leilighet, hvor internett er inkludert i husleien.

Huseier har da en DLink DIR-655 som router, og et åpent WLAN.

Det fungerer helt greit, men fra tid til annen (i perioder fryktelig ofte!) detter nettet ned. Jeg har fått strukket en kabel ned i leiligheten min, som går til XBOX360'en. Når nettet detter ned, rammer det alle som er koblet til trådløst, men ikke X360'en.

Med andre ord er det bare WLAN'et som detter ned.

Løsningen er da å reboote routeren, enten fysisk med binders, ellers kan jeg ta kabelen til X360'en og koble meg inn på routerens kontrollpanel (//192.168.0.1) og reboote derfra.

Har oppgradert til nyeste tilgjengelige FW på routeren (1.31EU), uten at det hjalp.

Noen som har noen ide? Noen ganger er nettet oppe i 1-2 uker uten problem, mens på det verste må routeren rebootes flere ganger pr dag.

Noen som har noen tips? :)

Endret av kjetil_bm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest litt rundt på nettet, og så kom jeg over en kommentar som ble skrevet angående DIR-655.

Hvis man sjekker etter firmware-upgrades via routerens eget kontrollpanel (//192.168.0.1), får man beskjed om at 1.31EU er nyeste tilgjengelige firmware versjon. Men hvis man leter litt på nettet, kan man finne en nord-amerikansk firmware; 1.35NA, og denne skal angivelig være mye bedre.

Nå har jeg oppgradert fra 1.31EU til 1.35NA, og hittil ser alt bra ut. :)

Lenke til kommentar

Jan har du lagt merke til at folk med dir-655 problemer er helt ferske her på forumet og når de har fått hjelp så forsvinner de istedenfor og hjelpe andre med dir-655.

Kanskje det hadde vert ok med en stiky for dir-655

Endret av alfal
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

En god stund så det ut til at routeren oppførte seg bra med den nye 1.35NA firmwaren.

Men i det siste har vi hatt mye problemer igjen. Det er to problem som går igjen:

1) WLAN'et slutter å virke, mens enheter koblet til med kabel fungerer likevel. Dette er verst i perioder, kan skje opp til flere ganger i uken på det verste

2) Routeren resetter seg til factory defaults (SSID/WPA)

Løsning: Flytter til egen leilighet og kjøper dyrere router. Lei av DLink og deres ustabile routere :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...