anarcho rains Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Jeg trenger å både ringe og sende et par SMS'er som jeg ikke ønsker å gjøre med det vanlige abonnementet med tanke på at det ikke er ønskelig å kunne knytte dem til meg; med tanke på regningen og eventuell sporing. Først og fremst må det sies at jeg har VELDIG liten kunnskap om hvordan mobilabonnementer fungerer. Er det noen som vet hvordan jeg kan bruke samme mobil, bare med nytt nr? Fungerer det å kjøpe et kontantkort (som også fungerer som sim kort) til en verdi av feks 100kr; slik at jeg kan sende noen meldinger, hvor jeg er anonym? Setter STOR pris på svar Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Du kan kjøpe kontant startpakke og putte i mobilen for å sende\ringe...men anonym blir du aldri, sålenge du må registrere nummeret på ditt navn hos operatøren. Lenke til kommentar
anarcho rains Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Du kan kjøpe kontant startpakke og putte i mobilen for å sende\ringe...men anonym blir du aldri, sålenge du må registrere nummeret på ditt navn hos operatøren. Er det mulig å kjøpe kontant startpakke uten å oppgi navn? Må jeg ha nytt sim kort?? Hvis jeg kjøper en pakke hvor jeg feks bare kan ringe for feks 100kr, bør det vel være unødvendig å måtte oppgi navn... Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Nei http://www.digi.no/218948/kontantkort-maa-registreres-paa-navn Lenke til kommentar
anarcho rains Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Nei http://www.digi.no/2...treres-paa-navn Shit! Takke dog for svar =) Noen tips til hvordan jeg kan komme rundt dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Kjøp et kontantkort i Sverige. Da behøver du ikke å registrere deg. Men husk at operatøren i Norge lagrer imei-nummeret til telefonen din, og hvis du har brukt denne telefonen tidligere med et annet sim-kort er det null problem for politiet å finne deg. (Hvis det er så alvorlige ting du har tenkt å si.) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hvor anonym er det du trenger og være? Alle numnmere må registereres i dag, men det betyr ikke at gud og værmann kan finne ut hvem som eier nummeret om du reserverer deg mot opplysningstjenester. Flere operatører har også en "hemmelig" nummere tjeneste, men som regel bare på fakturerte abonnenter, om det er nyttig eller ikke kommer ann på hvem du ønsker være anonym ovenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå