magneman Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) . Endret 8. september 2012 av magneman Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 I henhold til TCM så har du vel en varmetilstand. Da søker man seg bort fra varme for å balansere. Hvis du føler deg dårlig så ikke drikk alkohol. Det forværrer alltid redusert almenntilstand til enda værre almentilstand. Syredempende medikamenter er ikke noe kur. Det er symptombehandling, og den vil du måtte forsette med inntil du har løst problemet som ligger i bunnen. Intuisjonen min forteller meg at det ligger en del psykisk hos deg. Du kan løsne en del stagnert i kroppen din ved å gå til en akupunktør. Det får ofte ting opp til overflaten. Deretter kan du behandle psyken din hos en psykolog. Du kan også vurdere ting som f.eks TFT. Etter alkohol er det veldig lurt å ta B-vitaminer, siden alkohol forbruker en del av det. Blågrønn-algen Chlorella har faktisk vist seg å ta vekk bakrusen for mange. Du kan også ta Omega-3. Alkohol er et løsemiddel og det er gift for hele kroppen din. Spesielt hjernen og leveren. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Drit i å putte i deg alskens lurium-piller, og lytt ikke til folk du aldri har møtt som gir deg råd utfra sin "intuisjon" .. Spiserørgreiene dine skyldes nok sannsynligvis kostholdet ditt, enten hva du spiser eller i hvor store mengder du spiser det. (Det er bedre med flere og små måltider enn med få og store.) Jeg måtte bruke syrenøytaliserende tabletter i de verste pizza & øl/cola-dagene mine, men med litt mer fornuftig matstell kunne jeg slutte med det. Du kan godt få en psykolog til å si dette, men det blir ikke 'psykisk' av den grunn. Vann er også et løsemiddel, men man advarer da ikke folk mot å drikke det for det ... Nord-europeere tåler godt et moderat alkoholforbruk. Det gjelder både hjerne og lever. Hjerte-/kar-systemet har godt av litt alkohol. Det beste middelet jeg vet om mot bakrus er vann. Drikk så mye før du legger deg at du må opp midt på natta for å "lense båten". Og drikk litt mer før du legger deg igjen. Det meste av bakrusen skyldes dehydrering. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Du har helt rett i at dehydrering er en faktor i bakrus. Jeg tenker at de fleste merker ganske bra at de er tørste, så da drikker de vann eller en annen væske. Noe som kan fungere ganske bra er å drikke en halvvliter vann med f.eks nyco eller samarin før man legger seg. Da tar man også 3 gram chlorella, og godt med b-vitaminer Alohol har en tendens til å øke magesyren, så om man har det fra før av så blir det som regel værre hvis en drikker alkohol. At alkohol er helsefremmende er det delte meninger om. Tror nok det er veldig individuelt og mengdeavhengig, og det har vel også en porsjon selvbedrag i seg fordi folk er ute etter ruseffekten og billige unnskyldninger for å føle seg selv bedre. De studiene jeg har sett på alkohol har stort sett konkludert med at det som er positivt er resveratol som finnes i f.eks rødvin. Rådene jeg gir er det som folk vanligvis ikke er klar over selv. Det er det jeg mener har verdi. Intuisjon er bare tidligere erfaringer og tilegnet kunnskap koblet opp mot det man observerer, og jeg kjenner igjen ting jeg mener er relevant for det jeg skriver. Det er i beste mening for trådstarter, og det er jo også ditt innlegg basert på dine egne erfaringer. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Jeg synes bare det er å tøye det litt langt å bruke et uttrykk som "intuisjon" når "erfaring" er dekkende. (Og man kommer langt med et glass vann uten alt du ramser opp, men hver sin smak.) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Da vil jeg gjerne invitere deg til å prøve det jeg skriver, så kan du se om du får det enda bedre. Det eneste man lærer av er erfaring, og de man har gjort selv er ofte de man har størst tillit til. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Jeg har ingen av delene i huset. (Men vann i springen.) Lenke til kommentar
magneman Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 (endret) I henhold til TCM så har du vel en varmetilstand. Da søker man seg bort fra varme for å balansere. Hvis du føler deg dårlig så ikke drikk alkohol. Det forværrer alltid redusert almenntilstand til enda værre almentilstand. Syredempende medikamenter er ikke noe kur. Det er symptombehandling, og den vil du måtte forsette med inntil du har løst problemet som ligger i bunnen. Intuisjonen min forteller meg at det ligger en del psykisk hos deg. Du kan løsne en del stagnert i kroppen din ved å gå til en akupunktør. Det får ofte ting opp til overflaten. Deretter kan du behandle psyken din hos en psykolog. Du kan også vurdere ting som f.eks TFT. TCM? Syrehemmende medisiner tar jeg fordi det ble antatt at overproduksjon av magesyre gjorde at jeg fikk en betennelse i spiserøret. De aller fleste går på syrehemmende medisiner dersom de får påvist en slik betennelse, da det er få andre grunner til at man får det. I mitt tilfelle kan denne betennelsen være kronisk. Jeg vet ikke helt hvorfor du drar inn psyken min, da dette er et konkret, om enn diffust problem jeg slet med i et par uker i fjor også. Til vanlig trener jeg mye, spiser mye og sunt, og sliter ikke med noe psykisk som for eksempel depresjoner. Spiserørgreiene dine skyldes nok sannsynligvis kostholdet ditt, enten hva du spiser eller i hvor store mengder du spiser det. (Det er bedre med flere og små måltider enn med få og store.) Jeg måtte bruke syrenøytaliserende tabletter i de verste pizza & øl/cola-dagene mine, men med litt mer fornuftig matstell kunne jeg slutte med det. Du kan godt få en psykolog til å si dette, men det blir ikke 'psykisk' av den grunn. Jeg har endret og tilpasset kosthold med tanke på hva og hvor ofte jeg spiser, uten at jeg har følt meg nevneverdig bedre før jeg i det hele tatt fikk påvist spiserørsbetennelsen, men til vanlig kjenner jeg den ikke mye uansett. Det at jeg ikke bør drikke alkohol er nok en selvfølge, men jeg vet ikke om jeg har fått svar på hvorfor jeg plutselig har en "dårlig" periode. Svarene later til å ha rettet seg på 1) min psykiske tilstand, 2) dårlig kosthold, som jeg mener ikke er relevant, i og med at jeg er frisk og opplagt til vanlig. Jeg fatter bare ikke hvorfor jeg plutselig er slappere, kvalmere og har dårligere matlyst akkurat nå, slik som jeg hadde en kort periode også i fjor. Jeg har ingen forklaring på hvorfor jeg er sånn akkurat nå. Edit: Jeg kjenner meg fortsatt slapp og småkvalm med dårlig matlyst, dag nummer tre. Da kan jeg også nevne at det er tre dager siden jeg drakk alkohol sist også. Endret 19. august 2012 av magneman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå