Reggy Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Har brukt Internet Explorer og Firefox (siste versjon) som nettleser. Begge er helt greie, men jeg synes de bruker all for lang tid på å åpne sider i forhold til den kapasitet maskinen har, samt bredbåndhastigheten. Dette er en vanlig windowsbassert datamaskin, men av en eller annen grunn så jeg her om dagen at jeg hadde SAFARI. Så da testet jeg om Safari var bedre. Og gjett om. Den åpner nettsider i stort tempo. Men jeg er ikke så godt kjent med Safari, jeg får åpnet til bl.a. nettbank da det kreves java. Og når barna el er på nettsider som spiller film etc står det at det mangler program for å kjøre film. Kan jeg få ordnet dette i Safari eller kan dere tipse om nettleser som er på nivå med Safari i tempo. Jeg savner også at Safari ikke har muligheten for flere faner liggende åpne.(eller om jeg ikke ser muligheten da) Endret 18. august 2012 av Reggy Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Apple lager ikke nye versjoner av Safari for Windows. Altså har du en eldre versjon. Installer heller Google Chrome. Legg også inn AdBlock-tillegget, så slipper du å laste masse reklame. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Er selv meget fornøyd med Opera, som jeg har brukt i årevis (minst 7-8 år). Chrome er vel det nest beste spør du meg. 2 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Google Chrome er verdens kjappeste nettleser. Jeg bruker Chrome, og innimellom Firefox. Flash følger med i Chrome så du kan se alle flash videoer, Java er easypeasy å inntstallere. Endret 18. august 2012 av SLi Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Google Chrome er lastet ned. Så nå begynner jeg å gjøre meg kjent med den. Ser ikke så verst ut og kjapp. Ellers andre tips som er viktige for å ha en god og kjapp nettleser?? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Google Chrome er lastet ned. Så nå begynner jeg å gjøre meg kjent med den. Ser ikke så verst ut og kjapp. Ellers andre tips som er viktige for å ha en god og kjapp nettleser?? et bra antivirus og nok intelligens til å ikke trykke på fake reklame -frank Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Jeg har et spørsmål til deg TS, har du vurdert å oppdatere PC eller bredbånds hastighet? Forskjellen på hvor kjapt de forskjellige nettleserene åpner sider er ikke veldig stor. Jeg kan merke at de går litt tregere i IE enn Chrome på min PC men det er snakk om millisekunder, en nettleser full av apps og dårlige toolbars vil vel gå tregere. Jeg har Chrome + AdBlock ( Har dog skrudd av AdBlock for Hardware no ) Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Jeg har et spørsmål til deg TS, har du vurdert å oppdatere PC eller bredbånds hastighet? Forskjellen på hvor kjapt de forskjellige nettleserene åpner sider er ikke veldig stor. Jeg kan merke at de går litt tregere i IE enn Chrome på min PC men det er snakk om millisekunder, en nettleser full av apps og dårlige toolbars vil vel gå tregere. Jeg har Chrome + AdBlock ( Har dog skrudd av AdBlock for Hardware no ) Jeg tror i utg pkt jeg har bra bredbånd. Leveres canaldigital. Heter Maxi (12 ned/ 5 opp). PC er noen år den, men den funker fremdeles ok til å kjøre spill alla L A Niore, Assains Creeds, Mafia. Vet ikke om dette er spill som krever maks av PC min. Den har 8 mb minne, men dette er ikke DDR3 ram el hva det heter. 2.4 Intell Quad prossessor. Ny PC gjerne, men ikke råd. Men PC er kanskje full av dritt og lort som senker hastigheten. Så om det finnes noen gode programmer som rensker opp så tar jeg imot tips. Men det du spør om - jeg opplevde at ved bruk av Safaria gikk all sufring mye lettere. Dog tungvindt uten java/ flash. Google Chrome virker også kjappere, men nok ikke helt på høyde med Safari. Alle tips mottas med takk:) Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 "Rydd" PCen din... Eneste jeg kan si. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Åssen gjør jeg det? Jeg har sletta spill, kjørt div gratis programmer. Brukt alle hjelpemidler i kontrollpanel - sjekka drivere osv.... Finnes det noe vidunderprogram? Noe mer kan du vel si enn rydd - det var jo du som rota meg bort i denne totale utleverelsen.. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Vel, en hver PC burde kunne kjøre Chrome uten problemer. Er det noe som kjører og tar all kraften fra PCen din? Virus? Tatt en virus scan? Bare sånne ting jeg tenker på, er vansklig for meg å feilsøke din PC, men..: Lykke til da Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Takk for tips. Ccleaner - gratis versjon eller betal? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 (endret) Gratis. Edit: Her er en liten feilsøkingsguide. http://www.computerhope.com/issues/ch000179.htm Endret 20. august 2012 av SLi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå