mariu1519 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) God kveld. Jeg har egentlig helt siden jeg opprettet bloggen min mottatt bortimot et titalls spam-kommentarer i uken på diverse innlegg. Det dreier seg stort sett om kommentarer på google translate-norsk og med en facebook-link. Men nå har jeg siden før helgen mottatt omtrent 115 trackback-meldinger fra all mulig slags domener. Hva kan jeg gjøre for å hindre disse og alle de andre spam-kommentarene i å komme i min blogg? Jeg vil jo såklart nå fjerne trackbacks fra kommentarfeltet i alle innlegg, men det er jo like irriterende for meg å få hundre falske kommentarer over helgen likevel. Her er bloggen min: blogg.mariushoiseth.com EDIT: Det er visst noe her som heter pingback også. Jeg vet ikke om det er noen forskjell på dem fra trackbacks. Endret 17. august 2012 av mariu1519 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 ER det WordPress du bruker? Og om ja, da bruker du vel Akismet plugin? Det tar det meste, jeg har til tider hatt store SPAM problemer på bloggen min også som du kan se...36.600 spam meldinger til nå, og alt er stoppet av Akismet. Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Jepp, kjører WordPress via et webhotell. Takk for tipset! Akismet skal testes. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jepp, kjører WordPress via et webhotell. Takk for tipset! Akismet skal testes. Trodde alle med en WordPress blog som tillater kommentarer kjørte Akismet. Hvordan ellers stoppe spam? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Er Akismet gratis, eller koster den penger? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Er Akismet gratis, eller koster den penger? Så gratis som det går an å bli. Det følger jo med på alle Wordpress blogger, du må bare aktivere det å hente en API kode. (helt gratis). Bør være det første pluginet du aktiverer på en ny blogg. Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 (endret) myhken: Nei, Akismet lå ferdig installert men ikke aktivert. Så sjekket jeg ikke hva det var for slags plug-in, også Akismet i glemmeboka. Men jeg så nå at den ligger der ferdig installert og klar til å aktiveres. EDIT: ...Så det har vært manuell sletting av spam i kommentarfeltet hittil Endret 22. august 2012 av mariu1519 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Lærer alltid noe nytt. Er i alle fall det mest effektive mot SPAM på WordPress blogger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå