Gå til innhold

[Løst] Stort spam-angrep på bloggen min (og mange små)

Anbefalte innlegg

God kveld.

Jeg har egentlig helt siden jeg opprettet bloggen min mottatt bortimot et titalls spam-kommentarer i uken på diverse innlegg. Det dreier seg stort sett om kommentarer på google translate-norsk og med en facebook-link. Men nå har jeg siden før helgen mottatt omtrent 115 trackback-meldinger fra all mulig slags domener.

Hva kan jeg gjøre for å hindre disse og alle de andre spam-kommentarene i å komme i min blogg? Jeg vil jo såklart nå fjerne trackbacks fra kommentarfeltet i alle innlegg, men det er jo like irriterende for meg å få hundre falske kommentarer over helgen likevel.

Her er bloggen min: blogg.mariushoiseth.com

EDIT: Det er visst noe her som heter pingback også. Jeg vet ikke om det er noen forskjell på dem fra trackbacks.

Endret av mariu1519
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Akismet gratis, eller koster den penger?

Så gratis som det går an å bli. Det følger jo med på alle Wordpress blogger, du må bare aktivere det å hente en API kode. (helt gratis). Bør være det første pluginet du aktiverer på en ny blogg.
Lenke til kommentar

myhken: Nei, Akismet lå ferdig installert men ikke aktivert. Så sjekket jeg ikke hva det var for slags plug-in, også Akismet i glemmeboka. Men jeg så nå at den ligger der ferdig installert og klar til å aktiveres.

EDIT: ...Så det har vært manuell sletting av spam i kommentarfeltet hittil :p

Endret av mariu1519
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...