Fishfreak Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 " Man venner seg til alt, sa reven da han ble flådd" - Pappa (Opprinnelig kilde ukjent) "Just because I don't care doesn't mean I don't understand" - Homer J. Simpson Lenke til kommentar
Hylle Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 When life gives you lemons, make lemonade. or tequila shots Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 "Det eneste som er uendelig er verdensrommet og menneskets idioti, og jeg er ikke sikker på det første." Einstein "Om du visste at du skulle dø i morgen, hva ville du sagt til de du er glade i? Og hvorfor venter du?" (ukjent) "Hvorfor gråter du i en begravelse? Gråter du fordi en du er glad i er død, eller gråter du for deg selv, fordi du ble etterlatt?" (ukjent) 1 Lenke til kommentar
medlem-318254 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 1: «Hva kan du eie, når livet selv er et lån!» 2: «Med din rikdom vil du selv bedra deg; men hva du gav, kan ingen ta ifra deg.» - Arnulf Øverland 1 Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 "There are two types of speakers: those that are nervous and those that are liars." -Mark Twain 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Dersom Gud kan forutse vår fremtid og vet hva som vil skje oss, hvordan fins da fri vilje? Enten så vil Gud utrydde onsdkap men kan ikke, eller så kan han men vil ikke. Hvis han vil men ikke kan er han ikke allmektig (dermed ingen gud). Hvis han kan men ikke vil, er han ikke god. Hvis gud kan og vil utrydde ondskap, hvorfor er det da ondskap i verden? - Epikur. Hvordan vet vi hva godt er, om vi ikke kjenner til ondskap? Hvordan skulle opp eksistert uten ned? Verden er uttrykt i dualiteter, og det må nesten være sånn. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 De mørkeste stedene i helvete er reservert for mennesker som opprettholder sin nøytralitet i tider med moralsk krise... - Dante Alighieri. Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Jens Bjørneboe. TI BUD TIL EN UNG MANN SOM SKAL FREM I VERDEN(Dagbladet 5. januar 1963). 1.Det første bud er ganske lettDe som er flest har alltid rett. 2.Tenk alltid på hva folk vil si.Og ta de sterkestes parti. 3.Og tviler du, så hold deg taustil du ser hvem som får applaus. 4.Tenk nøye ut hva du bør mene.Det kan bli dyrt å stå alene. 5.Følg ingen altfor høye krav.Men si, hva du har fordel av. 6.Si alle hva de gjerne hører.Gå stille gjennom alle dører.(For sannheten bringer sorg og nød,mens daglig løgn gir daglig brød) 7.Gå aldri oppreist. Snik deg frem.Og gjør deg varm i alle hjem. 8.Husk: Ingen mann kan roses nok.Slik bygger man en venneflokk.(Og i et brødre-paradishar du din beste livspolis.) 9.Av sladder husker du hvert ordtil bruk i neste sjefskontor.(Men ingen taktfull sjel fortelleret ord til ham som ryktet gjelder!) 10.Hvis siste bud blir respektert,da er din fremtid garantert: Følg dristig med i kamp mot troll,-men vis fornuftig måtehold!Skrid tappert frem i livets strid,- en time forut for din tid. Fred over hans minne. Endret 29. oktober 2013 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 For the word of God is living and active and sharper than any two-edged sword, and piercing as far as the division of soul and spirit, of both joints and marrow, and able to judge the thoughts and intentions of the heart. For Guds Ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger gjennom til det kløver sjel og ånd, marg og ben og dømmer hjertets tanker og planer. 2 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 "I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else" C.S. Lewis 1 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 If you're going through hell, just keep going... Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 "I may not go down in history, but I will go down on your sister" -Hank Moody Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Dersom Gud kan forutse vår fremtid og vet hva som vil skje oss, hvordan fins da fri vilje? Enten så vil Gud utrydde onsdkap men kan ikke, eller så kan han men vil ikke. Hvis han vil men ikke kan er han ikke allmektig (dermed ingen gud). Hvis han kan men ikke vil, er han ikke god. Hvis gud kan og vil utrydde ondskap, hvorfor er det da ondskap i verden? - Epikur. Er det ikke Djevelens oppgave å utrydde ondskap ved å la de onde brenne i helvete? Om Gud skulle gripe inn i Djevelens arbeid ville det være dårlig etikette. "Jeg bare spiller djevelens advokat her." - Tåkelur Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 lett omskrevet. Sannelig sier jeg eder: "Den som tror på meg, skal tro på hva som helst!" Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 "Arroganse leder til underbevisst død" - meg selv "Ting gjentar seg aldri på samme måte" - Aslan i Prins Caspian "Vær flink i noe, og du står alene. Vær dårlig i noe, og du får mange venner" - Karsten Isachsen "Herved overlater jeg livet mitt i tilfeldighetens hender" - meg selv "NOT TODAY!!!" - universiell sitat Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) “the only people for me are the mad ones, the ones who are mad to live, mad to talk, mad to be saved, desirous of everything at the same time, the ones who never yawn or say a commonplace thing, but burn, burn, burn like fabulous yellow roman candles exploding like spiders across the stars.” ― Jack Kerouac "A tramp, a gentleman, a poet, a dreamer, a lonely fellow, always hopeful of romance and adventure." ― Charles Chaplin “Life is a tragedy when seen in close-up, but a comedy in long-shot.” ― Charles Chaplin “Some people feel like they don't deserve love. They walk away quietly into empty spaces, trying to close the gaps of the past. ― Jon Krakauer “I had nothing to offer anybody except my own confusion.” ― Jon Krakauer Endret 25. november 2013 av kmatis Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 "Ta vare på første inntrykket, det kommer aldri tilbake" - min mor... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 When you see a good man, try to emulate his example, and when you see a bad man, search yourself for his faults.(Confucius) Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Hvert minutt du venter, er ett minutt som er tapt for all fremtid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå