Gå til innhold

Dine favorittsitater

Anbefalte innlegg

“Democracy does not guarantee equality of conditions. It only guarantees equality of opportunity.”

- Irving Kristol

“I destroy my enemies when I make them my friends.”

- Abraham Lincoln

"What we think, or what we know, or what we believe is, in the end, of little consequence. The only consequence is what we do."

- John Ruskin

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The evidence for the Resurrection of Jesus Christ is so overwhelming that it compels acceptance by proof which leaves absolutely no room for doubt.”

- Sir Lionel Alfred Luckhoo

^Ikke hvilken som helst mann det her heller. Men nå er det jo slik at de færreste av ateistene åpner Bibelen med et åpent sinn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
The plain consequence is (and it is a general maxim worthy of our attention), “That no testimony is sufficient to establish a miracle, unless the testimony be of such a kind, that its falsehood would be more miraculous, than the fact, which it endeavours to establish: And even in that case, there is a mutual destruction of arguments, and the superior only gives us an assurance suitable to that degree of force, which remains, after deducting the inferior.

Lenke til kommentar

The evidence for the Resurrection of Jesus Christ is so overwhelming that it compels acceptance by proof which leaves absolutely no room for doubt.”

- Sir Lionel Alfred Luckhoo

^Ikke hvilken som helst mann det her heller. Men nå er det jo slik at de færreste av ateistene åpner Bibelen med et åpent sinn.

Du baserer altså dette på ordet til en politiker og forsvarsadvokat..?

To yrkesgrupper som jo er viden kjent for sin ærlighet.

Well done!

Lenke til kommentar

Jeg så programmet på nytt her om dagen da hitchens, dennet, dawkins og harris sitter samlet og snakker sammen. Så snakker Dawkins om ting jeg har diskutert her på forumet, så sier han med undrende stemme hvor dumt det er. Det er helt sykt å se mannen ikke forstå enkelte ting, han er jo ellers en oppegående mann på mange områder, men at han ikke forstår simple logiske sammensetninger.

Hele drivkraften til Dawkins kan være drevet av en simpel og enkel feil i hans analytiske evner, og konsekvensene er at han kaster bort hele livet sitt på noe som er feil i utgangspunktet. :nei2:

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Her er en quote som jeg liker, det er skrevet av en mann som kaller seg LonelyMan, mon tro hvem det kan være.

Jeg er en ateist og jeg vinner alltid diskusjoner, det er det som er så gøy med å være på forumet. Men jeg møtte min overherre og taper hele tiden argumenter, jeg orker ikke tape flere argumenter så jeg velger å ignorere han slik at jeg har en grunn til å ikke tape flere argumenter i fremtiden. Det som er så flott med dette er at når jeg ignorerer vedkommede, så får jeg han og argumentene hans til å se dumme ut bare ved å være stille, så kan jeg sitte her og late som alt han sier er dumt by default. Jeg kan vinne krigen bare ved å være helt musestille, ikke røre på meg. Det som er så flott med å være muse stille er at man da også kan sitte å vente til vedkommede faktisk sier noe dumt ved et uhell, og da kan jeg plutselig åpne munnen igjen og si han imot og lure hele forumet til å tro at jeg faktisk var smartest til å begynne med.

Btw, det er ikke min quote, det er en annen som kaller seg LonelyMan. :dremel:

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Jeg så programmet på nytt her om dagen da hitchens, dennet, dawkins og harris sitter samlet og snakker sammen. Så snakker Dawkins om ting jeg har diskutert her på forumet, så sier han med undrende stemme hvor dumt det er. Det er helt sykt å se mannen ikke forstå enkelte ting, han er jo ellers en oppegående mann på mange områder, men at han ikke forstår simple logiske sammensetninger.

Hele drivkraften til Dawkins kan være drevet av en simpel og enkel feil i hans analytiske evner, og konsekvensene er at han kaster bort hele livet sitt på noe som er feil i utgangspunktet. :nei2:

Siden dette er en sitat tråd, her er en av mine favoritter:

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge

Kilde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger_effect

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker denne:

I am an atheist and a skeptic. Step aside junior, I said I am a skeptic, broom broom. I don't believe your bottle contains coke, I don't believe you had any fish today, I don't believe you are alive, I don't believe you changed your tires today, I don't believe the sun is shining today, I don't believe people are happy today, I don't believe anything, because I'm a skeptic.

Unfortunately I met a unicorn and it told me I had confused pessimism for skepticism. It also told me that the reason I love skepticism is because of all the benefits of being a pessimist. Assume the worst, blame it on skepticism. If I just can find a single reason to complain about anything and blame it on skepticism, I will become invincible. I could reject anything smarter people say and just blame it on skepticism. I can deny everything that is good and blame it on skepticism, I could even make myself look intelligent by simply rejecting everything in this world. I REJECT EVERYTHING, I am a skeptic *cough* I mean pessimist, I complain about everything and blame it on skepticism.

Until one day, a wise man said:

My son, true skeptics gets an idea, he walks home and thinks it over for a few months. He is a true skeptic.

A forum-skeptic is a man who gets an idea, does not think over it and rejects it in the name of pessimism.

It has been said that asking many questions is a sign of intelligence and skepticism and wise men do ask questions from time to time, eventually they will get a response, digest the answer and think it over for a few weeks.

But the forum idiot will ask fiffty questions a day, not digest anything at all, he is just as stupid as the question itself.

Lenke til kommentar
Du baserer altså dette på ordet til en politiker og forsvarsadvokat..?

To yrkesgrupper som jo er viden kjent for sin ærlighet.

Well done!

Min tro baseres ikke på denne mannens uttalelse, nei. For all del. Poenget mitt er at mennesker som virkelig setter seg inn i Bibelen finner svar. Overfladiske, arrogante mennesker som leser i blinde vil stå fast på at alt oppsto fra ingenting.

- Uansett er ikke dette tråden for diskutering. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...