p3rdurabo Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Edmund Blackadder: Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish-beast of Aberdeen. Baldrick: In what way? Edmund Blackadder: It doesn't exist. 2 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Selvsagt eksisterer hjernen, hans uttalelse er basert på ubrukelig retorikk, et helt ubrukelig utsagn med unntak av i komisenteret i Oslo. - A simple christian guy 2012 Endret 18. august 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Life is short so play naked. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Dette er et av mine favorittsitater: A stupid atheist will talk negatively about religion using curse words along the way, the curse words manifest his final knowledge and certainty, only until he learns something new, then he will use curse words from the point on as well - A simple christian guy 2012 Life is short so play naked. Our limited time is not meant to understand infinity - A simple christian guy 2012 Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 "We on Earth have just awakened to the great oceans of space and time from which we have emerged. We are the legacy of 15 billion years of cosmic evolution. We have a choice: We can enhance life and come to know the universe that made us, or we can squander our 15 billion-year heritage in meaningless self-destruction. What happens in the first second of the next cosmic year depends on what we do, here and now, with our intelligence and our knowledge of the cosmos." - Carl Sagan. 3 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 "We on Earth have just awakened to the great oceans of space and time from which we have emerged. We are the legacy of 15 billion years of cosmic evolution. We have a choice: We can enhance life and come to know the universe that made us, or we can squander our 15 billion-year heritage in meaningless self-destruction. What happens in the first second of the next cosmic year depends on what we do, here and now, with our intelligence and our knowledge of the cosmos." - Carl Sagan. If we approach a point 10 billion light years away from our current position, our grandchildren will say the same thing about another position 10 billion light years away from that again - A simple christian guy 2012 Lenke til kommentar
p3rdurabo Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) "You are the universe experiencing itself" er også en av de finere http://imgur.com/dyKD2 Endret 18. august 2012 av p3rdurabo 1 Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Halsoy, ja det er fordi du ikke forstår hva jeg sier. "Assert" betyr å påstå. En vitenskapsmann påstår ikke for deretter å bevise, han FORESLÅR teorier, deretter kommer det forsøk. Jeg tror det er du som har behov for å slå opp ordet påstå "hevde at noe er faktisk uten å kunne bevise det".. vedkommede ER allerede ikke istand til å bevise det. """Uten å kunne bevise det""" Så du kan jo heller rette "det dummeste jeg har lest" tilbake på deg selv. Du bør studere semantikk istedet for å diskutere. Beklager lommerusk. Jeg skal svare en gang, så er jeg ferdig i denne tråden. Om du vil diskutere semantikk... Setningen din lyder "What is asserted without evidence, is not meant to be embraced with evidence - det som blir sett på som sant uten beviser, er ikke ment å omgis med beviser" - alternativt "det som aksepteres som sant uten beviser, er ikke ment for å godtas med beviser". Uansett hvordan du vil ha den setningen til å lyde, så gir det null mening. Uansett, å diskutere bevisføring med en som ved flere anledninger allerede har vist at han har null ide om de forskjellige prosessene er meningsløst. Siden du aldri vil lære, bare drive preken. Bare ta i ditt svar her, der du sier at vitenskapsmenn foreslår teorier. Teorier foreslås ikke, det er det endelige sluttpunktet på observasjoner og antakelser som har vist seg å stemme så godt som mulig innenfor gitte rammer. Så er vi ferdig med den. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Halsoy, ja det er fordi du ikke forstår hva jeg sier. "Assert" betyr å påstå. En vitenskapsmann påstår ikke for deretter å bevise, han FORESLÅR teorier, deretter kommer det forsøk. Jeg tror det er du som har behov for å slå opp ordet påstå "hevde at noe er faktisk uten å kunne bevise det".. vedkommede ER allerede ikke istand til å bevise det. """Uten å kunne bevise det""" Så du kan jo heller rette "det dummeste jeg har lest" tilbake på deg selv. Du bør studere semantikk istedet for å diskutere. "What is asserted without evidence, is not meant to be embraced with evidence - det som blir sett på som sant uten beviser, er ikke ment å omgis med beviser" Må du lære deg engelsk. Ingen plasser i det jeg skrev kommer ordet "sant" inn. Absolutt ingen plass, og jeg har aldri sagt "sant". Bruk google translate neste gang du. Det jeg skrev betyr dette: Hva er påstått uten bevis, er ikke ment å bli omfavnet med bevis Og DETTE er noe helt annet enn det ordet du puttet inn der ("sant").. Det blir noe absolutt helt annet enn hva mine ord lyder. Ikke vreng på ordene mine. Bruk google translate. Jeg kvoterer bertrand russel her, for nå er jeg irritert. A stupid man's report of what a clever man says can never be accurate, because he unconsciously translates what he hears into something he can understand. - Bertrand Russell Endret 19. august 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Populært innlegg Espyy Skrevet 19. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. august 2012 "Jeg kvoterer bertrand russel her, for nå er jeg irritert." - LonelyMan Mitt nye favorittsitat, lol. 14 Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Sigh, jeg er bare nødt til å svare en gang til. "Assert" har flere betydninger, som kommer av konteksten erller nyansen det er skrevet i. "Assert" kan bety alt fra å anta, til å tro, insistere på, forsvare eller vedlikeholde ens standpunkt, til å positivt forsvare sannhetsverdien i det man "asserter", altså, man tar det som sant. Du skjønner, oversettelsesverktøy er enda ikke så veldig god til å foreta kontekstoversettelser. "Next to the originator of a good sentence is the first quoter of it. I hate quotations. Tell me what you know." -- Emerson "He wrapped himself in quotations- as a beggar would enfold himself in the purple of Emperors." -- Kipling Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 (endret) "You can never cross the ocean unless you have the courage to lose sight of the shore" - Columbus "Du kan ikke bestemme hvordan du blir født, det er noe annet med døden" - Haruki Murakami Endret 19. august 2012 av LommeruskOp Lenke til kommentar
Spider Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 "I believe that there is an equality to all humanity. We all suck." - Bill Hicks 4 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 They say time is a great teacher, but unfortunately time kill all it's pupils. 1 Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 "If I am what I have, and if I lose what I have, who then am I?" – Erich Fromm 1 Lenke til kommentar
Skyggedans Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Dersom Gud kan forutse vår fremtid og vet hva som vil skje oss, hvordan fins da fri vilje? Enten så vil Gud utrydde onsdkap men kan ikke, eller så kan han men vil ikke. Hvis han vil men ikke kan er han ikke allmektig (dermed ingen gud). Hvis han kan men ikke vil, er han ikke god. Hvis gud kan og vil utrydde ondskap, hvorfor er det da ondskap i verden? - Epikur. Endret 25. august 2012 av Skyggedans 1 Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 To the people I forgot, you weren't on my mind for some reason and you probably don't deserve any thanks anyway. - Eminem Lenke til kommentar
Populært innlegg soulless Skrevet 27. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. august 2012 Å snakke om seg selv i 3. person er et alvorlig symptom på grandiose vrangforestillinger. - Mental Helse Norge 12 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Har mange favorittsitater, men Epikurs sitater elsker jeg <3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Our scientific power has outran our spiritual power, we have guided missles and misguided men. Martin Luther King Jr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå