Gå til innhold

Kjøling av minne på skjermkort!

eskarls

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøle ned minne med noen heat sinks...men trenger man å feste en på hver side av skjermkortet? eller holder det å ha 1 stk på hver minne modul på den ene siden? dette spørsmålet gjelder også ram brikkene mine. Hvilken side er riktig å feste dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror nok du bør feste de på opp siden av brikken om du skjønner. forresten trokke det er no vist i å kjøle ned ram brikkene dine, om de da ikkje er no spez varme. det som er veldig viktig å kjøle er skjermkort,cpu og ellers ha en god temp i kabinett. muligens noe kjøling på hardrive, om denne blir varm :) svar greit nok :roll:

Lenke til kommentar

Mekka mine egne ramsinks av to brukte passende ribber jeg fant, skjærte/fila og finpussa dem så store som mulig, uten å komme borti div komponenter og brukte arctic thermal compound på et ASUS 8420 (Gf4) 128 MB, AGP4x.

Jeg sjekket opp merket (modellnummer) på rambrikkene og fant ut noe snodig; de er spesifisert for 500MHz ddr, men de var klokket ned fra ASUS' side til 446 MHz ??

Det er plassert ram på begge sider av kortet og jeg tenkte: kan de da være klokket ned pga varmen, jeg mener de ble helt ekstremt varme, det gjorde nesten vondt å ta på dem... torde ikke bruke kortet før jeg fikk ok luftstrøm/kjøling på resten av systemet...

Så det er absolutt best å bruke sinks på hver side sku jeg tru...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...