eskarls Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Tenkte jeg skulle kjøle ned minne med noen heat sinks...men trenger man å feste en på hver side av skjermkortet? eller holder det å ha 1 stk på hver minne modul på den ene siden? dette spørsmålet gjelder også ram brikkene mine. Hvilken side er riktig å feste dem? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 tror nok du bør feste de på opp siden av brikken om du skjønner. forresten trokke det er no vist i å kjøle ned ram brikkene dine, om de da ikkje er no spez varme. det som er veldig viktig å kjøle er skjermkort,cpu og ellers ha en god temp i kabinett. muligens noe kjøling på hardrive, om denne blir varm svar greit nok Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Får deler for å gjøra det samma i morgen. Må(må og må, bør) ha på begge sider. Eg ska det iallefall, men ska du ikkje overklokka e det vel ikkje noe vits. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 hvordan deler har du kjøpt??? sitter og bestiller nå...... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Heh, tok litt i og bestilte 2 av disse http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB32J klar for oppkapping når de ankomme Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 du tok litt av der spør du meg..... men men funker sikkert bra Jeg fikk med ram kjøling ved kjøp av ny vifte til skjermkortet Vantec Iceberq GPU-kjøler m/ blå LED Lenke til kommentar
Rudolph Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Mekka mine egne ramsinks av to brukte passende ribber jeg fant, skjærte/fila og finpussa dem så store som mulig, uten å komme borti div komponenter og brukte arctic thermal compound på et ASUS 8420 (Gf4) 128 MB, AGP4x. Jeg sjekket opp merket (modellnummer) på rambrikkene og fant ut noe snodig; de er spesifisert for 500MHz ddr, men de var klokket ned fra ASUS' side til 446 MHz ?? Det er plassert ram på begge sider av kortet og jeg tenkte: kan de da være klokket ned pga varmen, jeg mener de ble helt ekstremt varme, det gjorde nesten vondt å ta på dem... torde ikke bruke kortet før jeg fikk ok luftstrøm/kjøling på resten av systemet... Så det er absolutt best å bruke sinks på hver side sku jeg tru... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå