Gå til innhold

BK: "Meet me in Stockholm"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en bestemt mening om at du har holdt på såpass lenge med foto at du ikke behøver kritikk fra oss andre for å innse de åpenbare svakhetene med denne komposisjonen, Erik :)Dette fortoner seg mere som et snapshot og akkurat det er det vel nok av her inne.

 

I og med at jeg hadde valgt kategorien "Gatefotografi", hadde jeg en annen mening med bildet enn å følge "normale" regler om komposisjon. Greit nok at du ikke følger den oppfatningen.

Lenke til kommentar

Det kan virke som jeg traff en nerve her, men jeg synes selv om dette er et gatefotografi at du kunne fått med hele lyktestolpen og unngått halv kropp i bildekanten.

 

At du synes det er pussig at jeg opptrer som politi her inne, også - må du gjerne utdype.

 

Det er ikke rart at digit går mot avgrunnen med slike holdninger som du avdekker her.

En god regel om du vil bli tatt seriøst er å fortsette der du en gang var, nemelig å levere opp til ditt beste iht bilder.

Denne gangen skal du ihvertfall få et + for å levere EXIF :)

Lenke til kommentar

Heia gutter!

Trenger dyktige folk som dere to her, både bildene deres som er til inspirasjon, og veldig gjerne kritikk og kommentarer som dra oss videre. Flott med noen som kan kommentere på de beste bildene og fortelle om haloer og fargestøy, og alt mulig annet. De beste bildene blir lagt ut for kritikk de også, betyr vel at de ønsker tilbakemeldinger de og ? Er nok blant snap-shoterne, iallefall helt nybegynner. Har aldri opplevd en så sterk interesse for noe annet, noen gang. Akam har lært meg mye. Ei bok, eller fotoblad kan ikke gi det samme, en må prøve ut selv. Kommentarer er uvurderlige. Det begynte her med å lære å gjenkjenne ting, som utbrente himmeler og rotete bakgrunn osv.... Så selv om en sakte begynner å kjenne igjen ting..., så skal en lære å mestre det. Ekstremt mye informasjon om hvordan kamera fungerer, når bilder ser bra ut. Og alle ordene som er fremmede og vanskelig å forstå. Feks at hvitbalanse er fargebalanse - stor blender er lite tall.... Det bugner ikke av kurs til enhver tid, iallefall ikke for oss som ikke bor i Oslogryta.

Så dere to, Håper dere legger ut masse bilder og kommer med mange konstruktive kommentarer - så kan dere bidra med å minske andelen av snap-shotere og Instagrammere ;) og støtte og hjelpe hverandre til nye høyder :)

God fotohelg! :)

Endret av Jentungen 1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere med kvalifiserte meninger om komposisjon får ta den debatten. Jeg vil bare si at jeg synes at det typiske Stockholms-lyset er fanget veldig godt i bildet. Har vært i byen mange ganger, og kjente meg umiddelbart igjen innen jeg rakk å se nærmere på bildet og dra kjensel på bygningene.

 

Ja, lyset, ja. det var det som fanget meg først. Innså imidlertid raskt at tradisjonelt landskap/akriktektur-bilde ikke var mulig der og da. Jeg konsentrerte meg derfor om menneskene i bybildet. Snapshot eller ikke, tja :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...