NanoxD Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Noen ganger nå for tiden så skjer dette meg ofte at skjermdriveren har sluttet å fungere, det kommer masse farger på skjermen og så fryser den seg og er jeg heldig så kommer den "tilbake" så jeg kan fortsette det jeg drev med, men som regel så må jeg holde power knappen inne for å slå av maskinen. dette skjer opp til 0-9 ganger daglig nå og det er veldig irriterende. Og jeg får opp en beskjed om at skjermdriveren har sluttet å fungere, og innimellom at ATI radeon family har sluttet å fungere, jeg skal legge til noe informasjon men om det er til hjelp vet jeg ikke. Og jeg håper inderlig p mange bra svar og jeg takker på forhånd hvis noen svarer legger også til 2 bilder. Disse bildene er fra da jeg nesten fikk pc'en, men lefdal fant ikke noen feil etter å ha latt den stå der, min forige pc sendte de til tyskland for destruering før jeg fikk tinga jeg ba om fra pc'en. men denne fikk jeg beholde, men de hadde den på verkstedet over garantien, dette er litt over et år siden. Bildene er fra da, og nå får jeg mindre av de fargerike greiene men detter skjer oftere en før. jeg er ingen "datafrik" så jeg kan si og så ikke noe særlig om pc. men all hjelp blir tatt i mot. Jeg har gjennoprettet pc'en til startstidspunkt for 1 måned eller 2 siden. Dette er fra Catalyst controll scenter: Primærkort Grafikkortprodusent Powered by ATI Grafikkbrikkesett ATI Mobility Radeon HD 5650 Enhets-ID 68C1 Leverandør 1002 Delsystem-ID 0205 ID for leverandør av delsystem 1025 Kapasitet for grafikkbus PCI Express 2.0 Maksimal businnstilling PCI Express 2.0 x16 BIOS-versjon 012.015.000.003 BIOS-delenummer BR035052.009 BIOS-dato 2009/11/25 Minnestørrelse 2813 MB Minnetype HyperMemory Kjerneklokke i MHz 550 MHz Minneklokke i MHz 800 MHz Driverpakkeversjon: 8.672.3-091111a-092448C-Acer Catalyst™-versjon: 12.8 Leverandør: ATI Technologies Inc. 2D-driverversjon: 8.01.01.973 Bane for 2D-driverfil: /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/CLASS/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0000 Direct3D-versjon: 8.14.10.0708 OpenGL-versjon : 6.14.10.9117 Catalyst™ Control Center-versjon: 2009.1111.2327.42077 Endret 17. august 2012 av NanoxD Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Slike fargerike skjermer virker for meg som hardware feil. ATI driveren 12.8 er vel den siste, så ikke noe å hente der. Antar det kan være noe konflikt med sikkerhetsprogrammene, mulig antivirus eller brannmur blokkerer noe. Lenke til kommentar
NanoxD Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Slike fargerike skjermer virker for meg som hardware feil. ATI driveren 12.8 er vel den siste, så ikke noe å hente der. Antar det kan være noe konflikt med sikkerhetsprogrammene, mulig antivirus eller brannmur blokkerer noe. så antakelig så er det ikke mye å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Har hatt lignende fargerike striper når det har vært hardwarefeil, men kan jo ikke garantere om det er greia i din sak. Men det kan jo være alt fra hovedkort til skjermkort, minne og harddisker, kabler, kontakter osv. Hadde sendt den på service og lagt ved bilder av problemet samt en beskrivelse av hva som skjedde (om du spillte bestemte spill, brukte bestemte programmer osv. De vil nok ta en recovery på den slik at du isåfall mister alt og så kjører de tester for å se om noe er galt. Lenke til kommentar
NanoxD Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Har hatt lignende fargerike striper når det har vært hardwarefeil, men kan jo ikke garantere om det er greia i din sak. Men det kan jo være alt fra hovedkort til skjermkort, minne og harddisker, kabler, kontakter osv. Hadde sendt den på service og lagt ved bilder av problemet samt en beskrivelse av hva som skjedde (om du spillte bestemte spill, brukte bestemte programmer osv. De vil nok ta en recovery på den slik at du isåfall mister alt og så kjører de tester for å se om noe er galt. jeg hadde den på verkstedet da garantien fortsatt gjaldt, da ga jeg de bildene men de hadde bare latt pc'en stå der, men de må jo gjøre noe med den, men de hadde den der over garantien så jeg m nå betale for sende den inn på lefdal -_- men takk uansett for svar da Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Så lenge det er et forbrukerkjøp (ikke bedriftskjøp), så har du 5 års reklamasjon. Klarer de ikke å reparere samme feil etter tre gangers forsøk, har du krav på nytt tilsvarende produkt eller pengene tilbake. Skjer problemet vilkårlig, eller kommer det i spesielle sammenhenger? Hvis det skjer under bruk av flash, kan du høyreklikke på flash-videoen og fjerne hardware-akselerasjon. Lenke til kommentar
NanoxD Skrevet 20. august 2012 Forfatter Del Skrevet 20. august 2012 Så lenge det er et forbrukerkjøp (ikke bedriftskjøp), så har du 5 års reklamasjon. Klarer de ikke å reparere samme feil etter tre gangers forsøk, har du krav på nytt tilsvarende produkt eller pengene tilbake. Skjer problemet vilkårlig, eller kommer det i spesielle sammenhenger? Hvis det skjer under bruk av flash, kan du høyreklikke på flash-videoen og fjerne hardware-akselerasjon. dette skjer forsovit under de fleste ting jeg gjør, når jeg ser på video med vlc, når jeg ser på bilder eller går igjennom mapper og på internett og spiller. så det er vell egentlig når jeg gjør hva som helst, jeg så p film nå og detter skjedde 4-5 ganger iløpet av en og en halv time. så jeg kan dra til lefdal og sende den inn? hvis det ikke har gått 5 år enda? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Ja. det skulle gå greit. Med mindre du har sølt noe i den, så klart. Lenke til kommentar
NanoxD Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Jeg har ikke sølt noe på den som jeg veit, så da skal jeg ta med kvitteringa og ned p lefdal med den, forige gang i fikk nytt produkt etter 3 reperasjoner s sendte de den gamle pc'en til tyskland for destruering selv om at jeg sa at skulle ha det som var på den først -_- så da fikk jeg 3 anmerkninger siden leksene mine lå der, og det eneste de sa var jammen da får du mer læring av gjøre de oppigjen, men det var jo for seint. så får tru de ikke gjør samme feil for da får de høre det. men takker for svar så skal jeg får den sendt på reperasjon, vil tro de lar den stå der som forrige gang men da kan det hende jeg får ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå