Gå til innhold

Gaming stasjonær til 10-11 tusen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqzORNGH

Du kunne jo tatt en titt på GTX 660i ;)

Ellers ville jeg tatt low profile RAM, og kjøpt en CPU-kjøler. CPUer har en tendens til å bli irriterende varme...

Lenke til kommentar

Du kunne jo tatt en titt på GTX 660i ;)

Ellers ville jeg tatt low profile RAM, og kjøpt en CPU-kjøler. CPUer har en tendens til å bli irriterende varme...

Trenger strengt tatt ikke CPU-kjøler med mindre han skal overklokke...

Etter det jeg erfarte når jeg bygget PC med I5 2500K, så slet stock kjøleren min ekstremt med å holde lav temperatur. Den lå konstant over 90 grader når jeg spillte BF3, og alle som har litt peiling på elektronikk vet at det ikke er en heldig temperatur.

Hev inn en Noctua kjøler og nå ligger den på 30 - 40 grader når jeg spiller BF3. Jeg vil ikke anbefale noen stock kjøler etter denne erfaringen.

Endret av .Andre
Lenke til kommentar

NH-D14 er en mye bedre kjøler, kanskje den beste luftkjøleren på markedet akkurat nå. Spørsmålet er bare om det er nødvendig... :)

Når man først bruker så mye penger på en pc så ville jeg selv sett det som nødvendig. Kommer kanskje litt an på hvilke spill han skal spille selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Hvis du ikke planlegger å overklokke og bare vil ha en kjøler er billig som takler oppgaver slik som spill og daglig bruk så vil jeg anbefale Cooler Master Hyper evo 212.

Hvis du planlegger å overklokke vil jeg anbefale Noctua NH-D14 som i mine øyne er den beste luftkjøleren som finnes på markedet i dag. Det eneste du må huske på hvis du velger Noctua-kjøleren er at du må ha low-profile RAM for å få kjøleren på.

Lenke til kommentar

NH-D14 er en mye bedre kjøler, kanskje den beste luftkjøleren på markedet akkurat nå. Spørsmålet er bare om det er nødvendig... :)

Når man først bruker så mye penger på en pc så ville jeg selv sett det som nødvendig. Kommer kanskje litt an på hvilke spill han skal spille selvfølgelig.

Hvilken spill er det han ikke kan spille med stock kjøler'n?

Lenke til kommentar

Hvilken spill er det han ikke kan spille med stock kjøler'n?

Har aldri sagt det er spill han ikke kan spille? Det er snakk om temperaturene han får.

Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på luft gjennomstrømningen i kabinettet. Ingen som har nevnt skjermkortet, det syns jeg er merkelig, hvis det er at varm luft skal ut av kabinettet som er målet.

Vet den "kilo'n" er effektiv, har den selv, men den er total unødvendig for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Da var PCen bestilt. Noen som kan gi noen gode råd/lenker om hvordan jeg bygger PCen ? :p

Ååå, første gangs bygging er gøy. Prøv deg fram, bruk evt. youtube videoer til hjelp. Er mange step by step videoer.

Du vil også merke fort at mange kabler passer kun et sted.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...