Gå til innhold

Omskolering 2012


poWah78

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har fått innvilget omskolering/utdanning fra NAV i 2012?

Sitter selv med en bitter smak i munnen etter at NAV har forkastet alle rapporter og spesialisterklæringer om at utdanning er veien og gå for mitt vedkommende.

Har fullført tiltaket "avklaring" med resultat at jeg fungerer i den jobben jeg har vært i praksis i, men trenger utdanning for å få varig jobb der.

Føler at NAV har fått snurpet igjen hele pengesekken i år og ikke gir utdanning til noen som helst...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt avhenger av saksbehandleren du har.

Ja det er det alle har sagt tidligere. Men det virker bare som at i år er alle muligheter stengt, for sterkere sak enn det jeg har tror jeg det blir vanskelig å finne.Min sak er ikke bare saksbehandler sin avgjørelse,selv om saksbehandler har vært negativ fra dag1 når man har nevnt utdanning.For det er visst noe som IKKE skal innvilges mer.Hele saken er også diskutert i "fagråd" hos NAV vistnok, så det er mange ""KLOKE"" hoder som har sett på saken.

Så jeg lurer bare på om noen i det hele tatt i norges land har fått innvilget noe slikt i år..Har man det ikke ille nok i fra før, så er det bare å søk hjelp hos NAV.De får brytet deg skikkelig ned i søla.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har fått innvilget AAP i år (fra januar) . Første tiltak var behandling i 6 mnd, nå i sommer har jeg fått innvilget utdanning. Siden jeg ikke hadde generell kompetanse, (mangler 4 fag), tar jeg det hos NKI nå, og skal søke videre utdanning til sommer.

 

Har du høgere utdanning fra før, er det litt vrient å få godkjent ny utdanning. Med mindre det ikke er noen yrker du kan bli omplassert til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei har ikke høyere utdanning, men er håndtverker med fagbrev. Men har nedsatt arbeidsevne etter lengre tids fysiske plager. Kan ikke ha en fysisk jobb fremover, da dette kan gjøre meg ufør på sikt.

Har veldig liten lyst å bygge meg nedover i arbeidsmarkedet ved f.eks. jobbe i butikk(noe som forøvrig neppe er forenelig med mine plager). Har lyst på utdanning som bygger videre på mine kunnskaper og videre få en lederjobb eller slikt.

 

Men det virker på meg nå at hvis NAV finner en jobb jeg kan utføre, så spiller det ingen rolle hva jeg mener og/eller har lyst å jobbe med. Det er dette jeg finner så urettferdig.

Da kan man jo virkelig få psykiske plager på toppen av det hele og havne ut i nye sykemeldinger.

Så jeg fatter ikke at nav ikke kan hjelpe meg med skole. Trodde NAV var til for å hjelpe,ikke for å stikke kjepper i hjulene for folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...