Gå til innhold

Gyldig fravær?

Akselev

Anbefalte innlegg

Hei!

Går studiespesialisering Vg2 på en videregående skole i Telemark. Har disse valgfagene:

- Historie & Filosofi 1

- Sosiologi & Sosialantropologi 1

- Informasjonsteknologi 1

Rundt juletider, har jeg bestilt en reise til Cape Town i Sør-Afrika for å besøke familie. Dermed, må jeg ta 4 dager fri fra skolen. Skal være i Cape Town 12 dager, noe som gjør at jeg blir vekk hele juleferien.

Spørsmålet mitt er: Er det mulig å få fraværet gyldig, og heller lage en slags presentasjon om Sør-Afrika, eventuelt kontraster fra Sør-Afrika og Norge, Afrika og Europa, eller lignende? Har veldig lite lyst til å få unødvendig fravær på vitnemålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare sånn.. fire dager fravær har ingenting å si på vgs, i alle fall ikke rett før jul (så lenge det er etter heldagsprøver).

Hadde mye mer fravær enn fire dager, og er fortsatt på det studiet jeg ville på og angrer ikke et sekund. :)

edit: og gratulerer med de beste valgfagene du kunne valgt. :) (mangler bare S/R-matte, men det har du vel?)

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Fravær betyr lite fra vgs. Men ja, om skolen er åpen for det men eneste måten å finne det ut er å snakke med kontaktlærer som vil ta det videre. Skolen min var åpen for slikt i alle fall (spesielt mtp på fagene du tar, sosialantropologi).

Ja, takk, skal gjøre det! Jeg vet at det betyr lite, men vil helst ha så lite som mulig, og hvis jeg kan gjøre en lett oppgave imens jeg er på ferie, så vil nok det telle positivt på Sosiologi & Sosialantropologi karakteren min!

Bare sånn.. fire dager fravær har ingenting å si på vgs, i alle fall ikke rett før jul (så lenge det er etter heldagsprøver).

Hadde mye mer fravær enn fire dager, og er fortsatt på det studiet jeg ville på og angrer ikke et sekund. :)

edit: og gratulerer med de beste valgfagene du kunne valgt. :) (mangler bare S/R-matte, men det har du vel?)

Ja, jeg vil tro jeg kommer inn på sosionomstudiet på én av de mange studieinstitusjonene som tilbyr det med noen dager fravær. Det bør ikke være noe problem, men jeg er sær akkurat der...

Tusen takk, forresten! Jeg har dessverre ikke valgt S eller R matematikk, med tanke på min svakhet innen matematisk regning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...